Scoterhjelp Skrevet 24. april 2023 Del Skrevet 24. april 2023 Hei, kjørte scooteren min istad. Jeg stod stille og lag merke til at det kom en del olje ut, som jeg så ligge i vannet. Vi har nylig bytta olje. Vet noen hva som kan skylde dette? Service mannen er ikke tilbake før rundt 2 uker. Noe vi kan gjøre selv? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 24. april 2023 Del Skrevet 24. april 2023 Mest trolig er det fra der en tapper av olje ved oljebytte. Lenke til kommentar
Scoterhjelp Skrevet 25. april 2023 Forfatter Del Skrevet 25. april 2023 Det kommer olje her fra Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 25. april 2023 Del Skrevet 25. april 2023 Kjenner ikke til disse syklene. Kan være at den fremre av de to skruene der du har ringet rundt er tappe skruen for olje. Tappeskruen skal skrus til med et vist moment. Se om det er der eller om oljen kommer lenger opp fra. Lenke til kommentar
Scoterhjelp Skrevet 27. april 2023 Forfatter Del Skrevet 27. april 2023 Det var problem med tettningspakkene, kan du noe om dette? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. april 2023 Del Skrevet 27. april 2023 Tetningspakkene? Pakkbokser eller pakninger? Er ganske mye som kan lekke på slike motorer. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 27. april 2023 Del Skrevet 27. april 2023 Scoterhjelp skrev (16 minutter siden): Det var problem med tettningspakkene, kan du noe om dette? Ukjent ord for meg. Jeg vet der er en pakning på tappeplugg som er vanlig å bytte når en bytter olje. Forklaring her: https://www.online-mc.no/tips-og-triks/10052/oljeskift-paa-mc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå