Gå til innhold

Lage grunnleggende effekter i Studio 8

Anbefalte innlegg

Kan dere hjelpe meg og kamerat med dette? Som f.eks hvordan man sensurer deler av bildet med mosaikk-greia, uten å sensurere hele, osv.

Kan lage slow-mo fra før av! *Stolt*

Hvordan lager man en liten flamme ut fra en pistol o.l? Lagde et lite image på 20*10 pixler, og prøvde å få det inn i Studio 8. Det som da skjedde var at den lille flammen ble "forstørret" til hele bildet på skjermen i Studio 8. Hmm.. Hva gjør jeg feil?

Uansett, post deres triks her, samt hvordan jeg skal løse problemet/problemene mitt/mine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Skuddflamme:

Gå inn på internett, finn en flamme. Gå inn i Photoshop, klipp den ut. Paste den inn i et transparent dokument på 768x450 (eller hva den standarden er, gadd ikke å sjekke). Lagre som transparent tif. Gå inn i Studio 8, legg en standard tittel ned i tittelsporet. Dobbelklikk. Gå inn å velg bilde, finn frem tif'en din og åpne den. Så kan du flytte den hvor du vil. Du kan også lagre tre forskjellige størrelser av flammen og få en litt mer bevegelig flamme.

Sensur:

Gjør det nesten det samme som over; lag et lite, hvitt bilde i Photoshop. Gjør det om til mosaic. Paste det inn i et tif på standard film størrelse. Osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...