Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anmelde grov falsk vitneforklaring...

Gjest 60944...472

Anbefalte innlegg

Gjest 60944...472

Hei. Ønsker juridisk råd på dette:

En person som er ukjent for meg kom med en grov falsk vitneforklaring på en mindre hendelse. Heldigvis fant politiet videoovervåkning fra hele hendelsen. 

Pratet kort med en advokat som viser til at politiet ikke bryr seg om å følge opp de som leverer grove falske forklaringer. 

Spørsmål, kan jeg be om at politiet legger fram video som mitt bevis? 

Når video 100% klart viser at vitneforklaringen er grovt falsk, trenger jeg da i det hele tatt å ha noen advokat selv? 

Vurderer å anmelde, da falskt vitne bidro til å sette i gang en stor politiaksjon. Til all lykke var dette i et byområde med kamera. Jeg sa noe til en annen og et falskt vitne sa det var en fysisk kamp der vitnet var helten og fysisk grep inn. Video viser at alt er 100% falsk forklaring. Vitnet var ikke fysisk i nærheten. Så en opplagt sak.

Vitnet sin agenda her er uforståelig for meg. Mulig det er en ikke frisk person. Konsekvensene ble uansett meget store for meg. 

Anonymous poster hash: 60944...472

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 60944...472 skrev (19 minutter siden):

Hei. Ønsker juridisk råd på dette:

En person som er ukjent for meg kom med en grov falsk vitneforklaring på en mindre hendelse. Heldigvis fant politiet videoovervåkning fra hele hendelsen. 

Pratet kort med en advokat som viser til at politiet ikke bryr seg om å følge opp de som leverer grove falske forklaringer. 

Spørsmål, kan jeg be om at politiet legger fram video som mitt bevis? 

Når video 100% klart viser at vitneforklaringen er grovt falsk, trenger jeg da i det hele tatt å ha noen advokat selv? Har fått se video. 

Vurderer å anmelde, da falskt vitne bidro til å sette i gang en stor politiaksjon. Til all lykke var dette i et byområde med kamera. Jeg sa noe til en annen og et falskt vitne sa det var en fysisk kamp der vitnet var helten og fysisk grep inn. Video viser at alt er 100% falsk forklaring. Vitnet var ikke fysisk i nærheten. Så en opplagt sak.

Vitnet sin agenda her er uforståelig for meg. Mulig det er en ikke frisk person. Konsekvensene ble uansett meget store for meg. 

Anonymous poster hash: 60944...472

Hør med advokat. Du får ofte en gratis time hos noen. Flere byer har også advokat på servicetorg, bibliotek og lignende til visse tider. Der man får råd. Da får du nok mer spesifikk hjelp enn her. 

Hør med servicetorg og bibliotek der du bor først. Spør spør om de har advokat/jurist tilgjengelig i løpet av uken.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...