Gå til innhold

Tesla vant i retten etter Autopilot-krasj


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
uname -i skrev (12 minutter siden):

Tror det er noe sånt som 60+ rettsaker til angående disse systemene, forhåpentligvis noen som er klarere enn den her. Men man vet aldri med en jury i Califiornia.

Er det noen som har endt i Tesla sin kurv? Jeg har kun sett saker der sjåføren blir skyldig sålangt.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke sjokkerende som den tid det per i dag ikke finnes regler som unnlater sjåføren ansvar for kjøretøyet så sant det ikke har dukket opp noe det siste året som har gått meg hus forbi. 

 

Når det er sagt så er det rart at Tesla fortsatt for lov til å bruke autopilot og full self driving som navn på funksjoner som krever full oppmerksomhet av sjåfør den tid de færreste vet hvordan autopilot faktisk fungere og sistnevnte gir rom for misforståelser. Folk flest er tross alt idioter som velger å tro ting bassert på lite informasjon. Her burde kanskje tesla fått en dom/krav for å endre navn til noe som minimerer risiko for misforståelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hansien skrev (9 minutter siden):

Det er vel ikke sjokkerende som den tid det per i dag ikke finnes regler som unnlater sjåføren ansvar for kjøretøyet så sant det ikke har dukket opp noe det siste året som har gått meg hus forbi. 

 

Når det er sagt så er det rart at Tesla fortsatt for lov til å bruke autopilot og full self driving som navn på funksjoner som krever full oppmerksomhet av sjåfør den tid de færreste vet hvordan autopilot faktisk fungere og sistnevnte gir rom for misforståelser. Folk flest er tross alt idioter som velger å tro ting bassert på lite informasjon. Her burde kanskje tesla fått en dom/krav for å endre navn til noe som minimerer risiko for misforståelse. 

Så navn som PRO PILOT er bedre enn AutoPilot? De fleste vet jo at autopilot i fly innebærer at det sitter folk og overvåker(les piloter) mens Pro pilot høres ut som bilen selv er en professional pilot.. 

 

eller drive pilot som høres ut som bilen har en kjørende pilot ombord. Osv osv 

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (13 minutter siden):

Så navn som PRO PILOT er bedre enn AutoPilot? De fleste vet jo at autopilot i fly innebærer at det sitter folk og overvåker(les piloter) mens Pro pilot høres ut som bilen selv er en professional pilot.. 

Nei, folk flest vet egentlig ikke at det forventes at det skal sitte en pilot og overvåke flyet. Om antallet i @uname -ii sitt innlegg er i nærheten av å stemme så vil jo dette fort være saker som taler i mot navnevalget.

 

Jeg har ikke kommet med navneforslag eller påstått at andre bilmerker har bedre navn så hvorfor du drar dette opp og argumenterer det vekk er for meg uforståelig. Men når vi er inne på dette så hadde nok jeg kommet med et forslag som bygde navnet rundt det som folk flest kjenner til, cruise control.

 

Kan det skape misforståelser så er det et dårlig navn i utgangspunktet. 

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hansien skrev (6 minutter siden):

Nei, folk flest vet egentlig ikke at det forventes at det skal sitte en pilot og overvåke flyet. Om antallet i @uname -ii sitt innlegg er i nærheten av å stemme så vil jo dette fort være saker som taler i mot navnevalget.

 

Jeg har ikke kommet med navneforslag eller påstått at andre bilmerker har bedre navn så hvorfor du drar dette opp og argumenterer det vekk er for meg uforståelig. Men når vi er inne på dette så hadde nok jeg kommet med et forslag som bygde navnet rundt det som folk flest kjenner til, cruise control.

 

Kan det skape misforståelser så er det et dårlig navn i utgangspunktet. 

Så folk flest tror det ikke er piloter i flyet? Særlig. Og hvofor korralerer det med navnet? Kan det ikke være andre faktorer?

 

Jeg stilte bare spørsmålet jeg, siden du valgte å kun fokusere på tesla sine navnevalg. 

 

Men jeg er forøvrig enig, en bør prøve å unngå missforståelser. Må gjerne kalle det NOT FSD for min del. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (22 minutter siden):

Så folk flest tror det ikke er piloter i flyet? Særlig. Og hvofor korralerer det med navnet? Kan det ikke være andre faktorer?

 

Jeg stilte bare spørsmålet jeg, siden du valgte å kun fokusere på tesla sine navnevalg. 

 

Men jeg er forøvrig enig, en bør prøve å unngå missforståelser. Må gjerne kalle det NOT FSD for min del. 

Jeg sa aldri at at folk flest tror det ikke er piloter på et fly, men at folk flest tror nok ikke at de sitter å overvåker flyet når det autopiloten er i drift.  Navnet autopilot er jo på folkemunne kjent som at flyet flyr seg selv, og det åpner mye rom for at folk uten noe mer interesse for fly vil tro at bilen kjører helt av seg selv. Kombinerer man dette med full self driving, så er det mye rom for misforståelser. 

 

Faller det deg ikke inn at artikkelen handler om Tesla? Og hvorfor skal jeg dra inn andre merker når jeg selv mener mine tidligere innlegg gir rom for å tolke at mine holdninger vil være det samme så lenge navnevalget er dårlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...