Rune V Skrevet 23. april 2023 Del Skrevet 23. april 2023 Har nettopp kjøpt 2011 Polo. Den går i utgangspunktet helt fint, men når jeg kjører en liten strekning på mer en 1 km og stopper f.eks ved vegkryss så vil den ikke opp i turtall når jeg skal ta i gang og den kveles. Det virker som om motoren ikke får disel. Noen som har forslag til hva som kan vøre galt her? Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 23. april 2023 Del Skrevet 23. april 2023 Hvorfor tror du den ikke får diesel? Spon i tanken eller diesel filter? Lest feilkoder? 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. april 2023 Del Skrevet 23. april 2023 Lenge siden det ble byttet dieselfilter og luftfilter? 1 Lenke til kommentar
Rune V Skrevet 23. april 2023 Forfatter Del Skrevet 23. april 2023 Takk for svar. Sjørøver: Den får sikkert diesel for den går jo fint på tomgang. Men om jeg trykker hardt på gasspedal så får den ikke turtall. Veldig rart da den fungerer fint så lenge den er i fart. Kone og barn skulle svinge av til venstre fra hovedveg i går. De stoppet for å vente på møtende bil, men da de skulle ta i veg så ville ikke bilen. Datteren på 12 måtte dytte bilen over vegen. Rett og slett trafikkfarlig! Skal forsøke å bytte luftfilter og dieselfilter Lenke til kommentar
NULL Skrevet 23. april 2023 Del Skrevet 23. april 2023 1 hour ago, Rune V said: Skal forsøke å bytte luftfilter og dieselfilter Hvilket ellers ligger i serviceplan. Og servicer er utført i senere tid? Annen tanke her kunne vært luftmengdemåler ("klassisk" VW-gjengangsproblem), men da skulle den gjerne vært treg å starte også. Å ellers få lest av feilkoder kan være greit å få tatt først som sist, og spare en for mye "prøv og feil" i utbedringen. 1 Lenke til kommentar
Rune V Skrevet 23. april 2023 Forfatter Del Skrevet 23. april 2023 Null: Ja, snakket med mekaniker som sa jeg måtte få lest av feilkoder. Han trodde forøvrig det var en sensor som var gåen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå