Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rar smerte i hodet som ikke er hodepine

Gjest e26b6...06f

Anbefalte innlegg

Gjest e26b6...06f

En sjelden gang kan jeg få en type skarp stikk oppe på hodet som varer i noen sekunder før de blir borte. Det er ikke samme smerte som hodepine. 

Jeg har markert posisjonen med rødt 

49EB5CDE-6732-440E-ABF5-311EE391ACA4.jpeg.3cc003369b9e3eb16ae643e315b1be5d.jpeg

Flere som opplever dette? Siden man ikke har nerver i hjernen så er det vel huden som smerten kommer i fra? 

Anonymous poster hash: e26b6...06f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har av og til det samme. ikke vært til lege, da det blir litt vanskelig å diagnosere.

aldri på den sammen plassen heller, så evt legebesøk ville nok vært fånyttes.

"hei legen, jeg  har 2 sekunder vondt en tilfeldig plass i skolten, kanskje 1-2 ganger i året" - usikker på om House hadde klart den...

Lenke til kommentar

Sier du ikke at smerten kommer fra utsiden? Altså i huden? Dermed er vel hjernen utelukket. Hjerneceller har vel heller ikke smertereseptorer om jeg ikke husker psykologibiologien min feil. Bindevevet mellom hjerne og skalle derimot.... er svært sensitivt.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest e26b6...06f
20 minutes ago, Pop said:

Sier du ikke at smerten kommer fra utsiden? Altså i huden? Dermed er vel hjernen utelukket. Hjerneceller har vel heller ikke smertereseptorer om jeg ikke husker psykologibiologien min feil. Bindevevet mellom hjerne og skalle derimot.... er svært sensitivt.

Det føles ut som om det er inne i kraniet, men det kan det vel ikke være? 

34 minutes ago, Gaea said:

Man har nerveceller i hjernen. Faktisk 100 milliarder av dem. 

Om du faktisk presterer å få vondt et sted du ikke har nerveceller, så er det godt gjort

Trodde hjernen bare var fett jeg? 

Lenke til kommentar
41 minutes ago, Guest e26b6...06f said:

Det føles ut som om det er inne i kraniet, men det kan det vel ikke være? 

??

Selvsagt kan du ha smerter inne i kraniet. Og det kan skyldes et utall ulike ting. Kosthold, skader, sykdom, alko, stress, væskeubalanse og mye mer.

Man må starte med alle fakta på bordet. Hvor ofte, hvor langvarig, hvor lenge har det pågått, hvilke smertegrad opplever du i snitt og hva er max, er det ifm spesifikke hendelser osv?

Lenke til kommentar
Gjest e26b6...06f
29 minutes ago, Pop said:

??

Selvsagt kan du ha smerter inne i kraniet. Og det kan skyldes et utall ulike ting. Kosthold, skader, sykdom, alko, stress, væskeubalanse og mye mer.

Man må starte med alle fakta på bordet. Hvor ofte, hvor langvarig, hvor lenge har det pågått, hvilke smertegrad opplever du i snitt og hva er max, er det ifm spesifikke hendelser osv?

Jeg har kuttet alkohol og snus. Har alvorlig søvnapne men sover nå med cpap. Kosthold er sunt og kaloriunderskudd da jeg går/må ned i vekt. 

Den første gangen jeg opplevde det var mer enn 10 år siden. Det skjer kanskje en eller to ganger i måneden. Smertegraden er ca 4/10 og noen ganger innbiller jeg meg at de hjelper å knipe det ene øyet sammen mens det foregår. Pluss at jeg gjør det litt på refleks også. Kunne alltids ha drukket mer vann. 

Det skjer på tilfeldige tidspunkter, enten jeg ligger i senga eller sitter foran skjermen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...