s109558 Skrevet 22. april 2023 Rapporter Del Skrevet 22. april 2023 Jeg bor i et eldre hus nær en vei som har fått drastisk økt trafikk de senere år. For å overdøve dette noe, har jeg hver dag på vifter. Men, jeg trenger vifte med enda høyere (men jevn) during. Så: Hvor får man kjøpt viften med høyest, men jevn, during? 🙂 Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 22. april 2023 Rapporter Del Skrevet 22. april 2023 Personlig ville jeg nok heller ha satt på noe musikk eller TV for å maskere ut trafikkstøyen, tror jeg hadde blitt tullete av å høre på droningen av vifter døgnet rundt Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. april 2023 Rapporter Del Skrevet 22. april 2023 Ville det funke med White noise? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. april 2023 Rapporter Del Skrevet 22. april 2023 Om det er til å leve med så ville eg vurdert støykansellerande øyreproppar. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 24. april 2023 Rapporter Del Skrevet 24. april 2023 Kommer den økte trafikken av at veien har blitt utbedret i nyere tid, at andre veier utbedres og trafikken dirigeres/oppfordres til å kjøre denne veien du nå plages av eller er det bare en naturlig økning av trafikk? Lenke til kommentar
RookieNO Skrevet 24. april 2023 Rapporter Del Skrevet 24. april 2023 s109558 skrev (På 22.4.2023 den 8.56): Jeg bor i et eldre hus nær en vei som har fått drastisk økt trafikk de senere år. For å overdøve dette noe, har jeg hver dag på vifter. Men, jeg trenger vifte med enda høyere (men jevn) during. Så: Hvor får man kjøpt viften med høyest, men jevn, during? 🙂 I følge Miljødirektoratet sitt miljøstatuskart, så bor jeg innen for rød sone når det kommer til veistøy. E6 som går inn i Vålerengatunnelen ligger 100 meter fra soveromsvinduet mitt. Rett utenfor samme vindu ligger Helsfyr t-banestasjon, hvor de aller fleste Oslo-bussene går fra. Jeg hadde store bekymringer da jeg flyttet hit, men etter 3 uker var man blitt vandt til støyen, og jeg sover nå helt fint med vinduene åpne, sommer som vinter. Poenget er at støyen blir en vane, og jeg ville absolutt ikke ha brukt tid eller penger på å OVERGÅ støyen fra veien... Jeg ville også tatt en titt her: https://www.vegvesen.no/fag/fokusomrader/klima-miljo-og-omgivelser/stoy-fra-trafikk/tiltak-mot-stoy/ 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå