Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd

Anbefalte innlegg

Hei!

Min gamle corolla fikk vann i støtdempere bak, som frøs til is, og når jeg kjørte var det et voldsomt bråk der bak, ved humper/ sporete veier. Dette var i vinter. Fikk sjekka den, derfor jeg "vet" hvorfor.  Verksted skulle ha 17000 for å skifte de to demperne, så jeg tok med bilen hjem...fikk skiftet demperne av sønn' , 2000,-( dempere 1500, verktøy 500,-). Den er i orden nå. Men: når jeg kjører i ujevn vei, er det en lyd som har vært der i mange år: høres ut som om det ligger noe i bagasjerommet som hopper.  Det er tomt. Finner ikke noe ved oppheng, alt virker som festet , eksosanlegg osv. Noen ide'? Og ja, jeg kjører bil med høy musikk, for å ikke høre lyd, hvis det er ett svar😄 😅

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Fikk sjekket at demperne satt som de skulle. Ingen løse bolter der. Må vel ha den inn på verksted,  for å finne ut. Ingen lyd hvis presse/ rugge bil ned/ fra side til side, når den står. Så konklusjon fra svoger er at det ikkje er " farlig " å kjøre, vil ikke plutselig sitte med rumpa neri asfalten. Gammel bil ,kjør til den stopper helt..

Lenke til kommentar

Støtdemper slår oppi? Er ikke lyd når jeg kjører over myke fartshumper. Har begynt å skrangle litt der når bilen går på tomgang, og vifta i bilen står på. Så må også se om det er noe deksel eller feste på potta som er løst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...