Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpråd Chevrolet Suburban


Anbefalte innlegg

Har lenge hatt litt lyst på en slik og en kompis lurer på å selge sin 99'mod Suburban 1500. Er det noen her som har erfaringer å dele?

Bilen er nylig godkjent og i grei stand teknisk men stygg i lakken, lite rust dog. Motoren er 350 Vortec og har fungerende gassanlegg. Litt slakk styring, men ingen anm på PKK, girer fint. Gått 320.000 km. Er det noe spesielt å tenke på før kjøp? Noe som "alltid" ryker, hvordan er de å bli kvitt igjen, kanskje noen som vet hvordan LPG-prisene er for tida?

Jeg har lånt bilen av og til og hadde den på langtur for mange år siden, synes den var veldig behagelig og stillegående. Forholdsvis sprek også vekt tatt i betraktning. Det jeg derimot synes er jalla med bilen er at gasstankene sitter inni bilen bak baksetet.. Tar jo en del plass. Mulig / verdt å flytte til under bilen?

Ja takk eller styr unna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men du har jo ikke svart på et eneste spørsmål, bare kommet med ubegrunnede påstander.

Har du eid denne bilen selv eller skrudd Chevrolet så er det fint om du utdyper hvorfor jeg skal styre unna.

 

"Jeg anbefaler ingen å kjøpe Toyota, uansett modell, clutchen må byttes hver 30.000km, bare spør bestemor"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke skrudd noe særlig på det, men har kjørt en del. Sørg for at understell er 100%, akslinger og slikt kan begynne å hoppe så kraftig at bilen blir kastet av veien hvis det er mye galt på den fronten, death wobble tror jeg de kaller det. 
 

Drivstoff tanker sitter inne i bilen for bakkeklaring, så skal du kjøre noe annet sted enn vei så er det bedre at de blir værende der de er. IKKE flytt de inn i kræsj soner, blir de punktert under en kollisjon kan hele bilen brenne opp/eksplodere i løpet av et blunk.

du får nok bedre hjelp hvis du finner et forum beregnet for prat om disse, eller en facebook gruppe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fenrisúlfr skrev (På 21.4.2023 den 21.54):

Har ikke skrudd noe særlig på det, men har kjørt en del. Sørg for at understell er 100%, akslinger og slikt kan begynne å hoppe så kraftig at bilen blir kastet av veien hvis det er mye galt på den fronten, death wobble tror jeg de kaller det. 
 

Drivstoff tanker sitter inne i bilen for bakkeklaring, så skal du kjøre noe annet sted enn vei så er det bedre at de blir værende der de er. IKKE flytt de inn i kræsj soner, blir de punktert under en kollisjon kan hele bilen brenne opp/eksplodere i løpet av et blunk.

du får nok bedre hjelp hvis du finner et forum beregnet for prat om disse, eller en facebook gruppe.

Jeg har feilsøkt / stilt diagnose for et eldre ektepar / pensjonister som slet med "death wobble" om de traff en ujevnhet i 80km/t. Det var en rimelig brutal affære, bilen rev rattet ut av hendene på dem og wobblingen ga seg ikke før under 40km/t.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (1 time siden):

Fant du ut av problemet? Hva var det?

Det var ikke noe "ett problem" det er en sammensatt problemstilling. Bilen hadde litt for store hjul, billige tunge felger, lavt innpress og begynt å få myke/slitte foringer. Hver av disse alene eller samlet kan vippe lasset. Antageligvis er bilen allerede fra fabrikk helt på kanten til å få wobbel, når en eller flere av nevnte parametre endrer seg i negativ retning er det kun spørsmål om tid/grad før den begynner å woble. 

Lenke til kommentar
16 hours ago, Leo_ said:

Jeg har feilsøkt / stilt diagnose for et eldre ektepar / pensjonister som slet med "death wobble" om de traff en ujevnhet i 80km/t. Det var en rimelig brutal affære, bilen rev rattet ut av hendene på dem og wobblingen ga seg ikke før under 40km/t.

Ah fy fader, det setter ballene i halsen! 
jeg personlig ville nok bedt de snu i verksted porten, ikke faen om jeg hadde turt å kjøre noe særlig raskere enn 30 med den doningen. 

Lenke til kommentar

De hadde vært innom merkeverksted som ikke hadde fått frem eller funnet ut av problemet, plassen jeg jobbet var nok ansett som siste håp. Jeg fikk i alle fall frem problemet og kunne si hva det var. Jeg kunne peke dem i rett retning og si noe om hva jeg forventet var løsningen og de var særdeles fornøyde, bilen... Den hadde JEG styrt langt unna. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...