AdrianCpt Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 (endret) Jeg har prøvd å finne pcer mer intelcore i9 prosessor, 32 gb minne, men de koster bare over 40 000 kr som regel. Jeg vil helst ha mer ytelse for pengene…. Jeg har prøvd følge litt med på komplett.no for å finne pc som har stilren utside, ikke gaming pc med masse lys og greier (da det koster ekstra for gaming pc med farger og lys og greier) Kanskje jeg ikke trenger intelcore 9 prosessor? ønsker å ha god pc som kan spille spill som world of Warcraft f.eks. runescape og stardew valley, terraria Endret 20. april 2023 av AdrianCpt Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 Du trenger ikke så dyr PC for å spille de spillene du nevner. Denne her holder i massevis: https://www.komplett.no/product/1205257/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-i125-core-gaming-pc og den har ingen glorete lys eller slikt. Merk at du må kjøpe skjerm separat, da. 2 Lenke til kommentar
iknutis Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 Jeg ville senket kravene på CPU og GPU for å spille de spillene du nevner, heller gått for en litt rimeligere maskin og heller lagt pengene i en mye bedre skjerm. Mange spiller på skjermer i prisklassen 2-4000kr men du får så utrolig mye bedre bilde om du går opp til 5-7000kr. Og så syns jeg fortsatt forrige generasjons-plattform gir mye mer for pengene enda. Altså med DDR4-ram i stedet for DDR5. Skulle jeg bygd en ny pc i dag, ville jeg gått for en AMD Ryzen 7 5800X3D som er en knallgod gamingcpu med 8 kjerner, men som trekker bare hyggelige 105w tdp. Den koster 4000kr på Komplett. Forrige generasjon gjør også at prisene på RAM og hovedkort også er rimeligere. Å velge skjermkort handler mye om smak og behag når det gjelder Nvidia vs AMD, men det er ingen tvil om at AMD's 6950XT gir utrolig bra ytelse pr krone til 7749,- nå på komplett: https://www.komplett.no/product/1221527/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/xfx-radeon-rx-6950-xt-speedster-merc-319 2 Lenke til kommentar
AdrianCpt Skrevet 20. april 2023 Forfatter Del Skrevet 20. april 2023 Gargantua skrev (54 minutter siden): Du trenger ikke så dyr PC for å spille de spillene du nevner. Denne her holder i massevis: https://www.komplett.no/product/1205257/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-i125-core-gaming-pc og den har ingen glorete lys eller slikt. Merk at du må kjøpe skjerm separat, da. Det så ut som/høres ut som en bra pc jeg kunne tenkt meg, jeg skal se nærmere på det, tusen takk for innlegget! 1 Lenke til kommentar
AdrianCpt Skrevet 6. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2023 (endret) Gargantua skrev (På 20.4.2023 den 15.30): Du trenger ikke så dyr PC for å spille de spillene du nevner. Denne her holder i massevis: https://www.komplett.no/product/1205257/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-i125-core-gaming-pc og den har ingen glorete lys eller slikt. Merk at du må kjøpe skjerm separat, da. Jeg kjøpte denne pcn og ble kjempefornøyd! Spiller world of warcraft og andre typer spill og det funker helt utmerket! Så takk for godt tips, sørget for at jeg fikk kjøpt en bra pc til en god pris da det var på tilbud itillegg! Jippi! Endring: jeg kjøpte også pc skjerm til 2400 kr, og tastatur til 1600 kr. Kjempefornøyd med det også! Dersom bilde er superviktig kan jeg alltids oppgradere pc skjerm i fremtiden, men til 2400 kr funker pc skjermen veldig bra Endret 6. mai 2023 av AdrianCpt 3 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 6. mai 2023 Del Skrevet 6. mai 2023 3 hours ago, AdrianCpt said: Jeg kjøpte denne pcn og ble kjempefornøyd! Spiller world of warcraft og andre typer spill og det funker helt utmerket! Så takk for godt tips, sørget for at jeg fikk kjøpt en bra pc til en god pris da det var på tilbud itillegg! Jippi! Endring: jeg kjøpte også pc skjerm til 2400 kr, og tastatur til 1600 kr. Kjempefornøyd med det også! Dersom bilde er superviktig kan jeg alltids oppgradere pc skjerm i fremtiden, men til 2400 kr funker pc skjermen veldig bra Så flott! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå