Skeptikus Skrevet 19. april 2023 Del Skrevet 19. april 2023 Det er smått utrolig at LO så tidlig i streikeopplegget (varslet kommende fredag) "i disse tider" er villig til å ramme også den kritisk viktige ammunisjonsproduksjonen ved Nammo-fabrikken på Raufoss. Nå er det krig i Europa og stor mangel på ammunisjon til Ukraina i deres desperate kamp mot den tidligere KGB-agenten Putins styrker (noen som sågar hevder at han ikke var/er kommunist, men hvem kunne kalles det hvis ikke KGB-tjeneste kvalifiserte for en slik politisk betegnelse/kategori, og slik som 1. mai istemmer nok også (bl.a.) han "Internasjonalen" fortsatt sikkert...). LO kunne nok fint greid å skape nok alvorlig trøbbel for Norge om de iallfall inntil videre unnlot å ta ut nettopp disse folka som produserer ammunisjon nå, i blant annet solidaritet med Ukraina, og egentlig også i solidaritet med vårt eget land, med tanke på å få etterfylt manglende div. av den slags produkter mtp å styrke vår egen forsvarsevne og sikkerhetl, etter alt vi som nasjon nå i over ett år har bidratt med til det angrepne landet i vårt relative nærområde. Og å forklare oss (skremme med) at LO egentlig kan/har råd til å holde på i halvannet år med å streike, om så skulle bli "nødvendig", ja, hvordan ville, og sågar etter også en eller to utvidelser av streiken, Norge sett ut da mon tro? Vitner slike uttalelser/trusler/holdninger om noe særlig "fedrelandskjærliget" forresten, eller snakker vi her om en slags utbredt egoisme i stedet kanskje? Det er gjerne fortsatt lov å spørre, om ikke annet... Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 21. april 2023 Del Skrevet 21. april 2023 I mitt hode, både ja og nei. Streik er en del av demokratiet, og jeg rekner med at statlige medier i Russland melker dette for alt det er verdt. Men om det blir noe utslagsgivende? Det tviler jeg sterkt på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå