Gå til innhold

Har jeg retten på min side?

Anbefalte innlegg

Til moderatorer...vet denne kanskje burde under Bærbare, men Dell har en hjemmeside de selger fra så valgte her, ettersom sjanse kanskje er større for sikkelige svar.

Kan starte fra begynnelsen. Kjøpte de D800 maskin i september, den ble returnert pga mandags tendenser etter ca 1-1,5 mnd. Den neste D800 skjedde det samme med, derfor byttet jeg til D600 som jeg er ca godt fornøyd med.

Første tingen er. Pga kjøpet av D800en var jeg "tvunget" til å kjøpe en router fra dem ettersom D800ene hikket med Dlink routeren min.

Det som er saken på denne delen ,er at jeg enda har D800 fordi dell brukte 2 uker på å skaffe meg en tekniker, selv om jeg har betalt for next business day on site. det ligger nemlig et b/g kort i D800en som jeg skulle få over i D600en, men så viste det seg at kortet i D600en (på det tidspunktet) fungerte bedre enn b/g kortet av en eller annen grunn.

Jeg valgt etter veldig mye ventig å be om heving. Dette skulle selger sjekke ut og ringe tilbake. Enda har jeg ikke fått mye svar derfra.

Jeg lider ikke noe nød av dette, men ettersom Dell skylder meg 7000+ i mellomlegg på den nye samt at kortet skal flyttes over og de ikke overholdt avtalen jeg har betalt dem for, er det da galt av meg å ta "pant" i D800en som ikke er sendt tilbake så lenge de tøyser slik?

Med pant mener jeg å holde den tilbake så lenge de ikke svarer eller holder løftene. har jeg dratt retten min for langt da?

På D600en så ble det byttet ut batteri og minne i dag, rett etterpå fikk jeg dobbel System gjennopprettet etter alvolrig feil, 1 bluescreen og 2 spontan reboots.

Kan jeg kreve noe kompensasjon fra Dell for alle problemene de gir meg?

Første gang på d800 hadde ikke fabrikken skrudd den skikkelig sammen. hadde det vært av gamle modellen ville chassiset vært ødelagt allerde etter 2 uker.

Noen forslag på hva jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...