randomdudemedsp-rsmål Skrevet 19. april 2023 Del Skrevet 19. april 2023 Jeg fikk plutselig kjempe hovene bein natt til søndag reiste da på lege vakt og ble sendt vidre til sykehus for tester og det virket som de ble ml mindre hovene så de mente det var allergi og sendte meg hjem, jeg er ikke bedre tvert i mot, sender med bilder, sliter virkelig ed finne ut hva det kommer av, spør gjerne spørsmål Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. april 2023 Del Skrevet 19. april 2023 Ødem i føttene kan forårsakes av mange ulike årsaker. NHI har en grei oversikt her; https://nhi.no/symptomer/hjerte-og-kar/hovne-ben-veiviser/?page=all Hvis de mistenker allergi, kan du tenke igjennom om du har gjort noe uvanlig i dagene før ? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. april 2023 Del Skrevet 19. april 2023 Min erfaring er at sykehus/legevakt er elendig på å stille diagnoser, spesielt sent på kvelden. Ta en tur til fastlegen, få tatt noen blodprøver. Sjekk bl.a urinsyre. Begge beina er hovne, så jeg tror ikke det er blodpropp. Røyker/snuser du? I såfall, så kan det føre til dårlig blodsirkulasjon. Lenke til kommentar
randomdudemedsp-rsmål Skrevet 19. april 2023 Forfatter Del Skrevet 19. april 2023 Snuser. Jaa skal bestille meg time 😊 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 29. april 2023 Del Skrevet 29. april 2023 Dette er fra et medisinfaglig perspektiv ganske interessant. Jeg ville anbefalt å veie deg hver morgen, og se om væsken hoper seg opp i kroppen, i så fall vil du se at vekten stiger markant fra dag til dag. Årsaken til dette kan være så langt. Hos eldre mennesker tenker man ofte hjerte- eller nyresvikt, men i din alder kan det være et syndrom hvor kroppen reabsorberer uvanlig store mengder med vann - SIADH. Blodprøver er gode på veien her, og årsaker kommer de nok til å finne. Tilstanden kan godt være forbigående. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå