sedsberg Skrevet 18. april 2023 Del Skrevet 18. april 2023 Jeg kommer sansynligvis til å få dispensajon eller delvis dispensasjon fra streiken. Hvordan fungerer det hvis man kun jobber f.eks. én time? Vil man få støtte fra fagforeninga for timene man ikke arbeider eller går det på hele dager? https://arbinn.nho.no/arbeidsliv/streik-og-konflikt/artikler/dispensasjon-fra-streik/ Quote Ved fare for at streik i egen bedrift vil føre til fare for liv og helse og/eller betydelig materiell skade på maskiner eller råvarer, kan bedriften søke om dispensasjon fra streiken. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. april 2023 Del Skrevet 19. april 2023 Det er opp til det enkelte forbund, men slik jeg forstår det fastsettes streikebidrag vanligvis slik at man tar utgangspunkt i full streik, og så trekkes det fra dersom man har arbeidsinntekt, slik at man får streikebidrag for forskjellen mellom den inntekten man har og "fullt" streikebidrag. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. april 2023 Forfatter Del Skrevet 19. april 2023 (endret) Fant ut av reglene nå. Ihvertfall for NNN. Hvis man må jobbe så skal man ha lønn for en full dag uansett om man bare jobber 30 min. Endret 19. april 2023 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå