Gå til innhold

Nybegynner Guide til DCS(Digital Combat Simulator)

Anbefalte innlegg

3 uker på etterskudd er patchen her.

Og som de lovet er den enorm.

Legger hele i Spoiler, bare Heatblur sine 3 fly har en enorm change log.

Etter skumlesing har det poppet noe ut.

1 DCS core har forbedret kart teksturer og dette er allerede imponerert på Kola kartet. Snø er nå der. Kirkness er lagt til. Samt steder og havner i Norge og Finland.

Afghanistan er ute. 

Rakett motorer har ulik mengde røyk basert på temperature. Masse AI fixes på ground units. Ny M1 Abrahams model. Og mye annet 

Vis skjult innhold

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Patchen har fucka opp quadview, så man kan ikke bruke eye tracking i DCS i MT versjonen, men må bruke ST, så dårligere ytelse, Afganistan kartet er en stor nedtur for meg. Så dårlig ser det ut at jeg først trodde at det var feil med kartet mitt.
Det er drit stygt mange steder i det så klarte ferdige delen. Dette er min første refund i DCS

afbad5.jpg

afbad4.jpg

afbad3.jpg

afbad2.jpg

afbad.jpg

crap8.jpg

crap6.jpg

crap4.jpg

crap3.jpg

crap2.jpg

crap.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fantastisk bra write-up!

Nå fikk jeg lyst til å spille DCS med HOTAS i VR igjen :D

En ting jeg slet litt med da jeg holdt på for lenge siden var at jeg kun kunne aktivere spillet 5 ganger totalt. Over årene har jeg passert 5 formateringer, hvordan kan jeg få aktivert det igjen? Eller har Eagle gått bort fra denne idiotiske mekanismen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
  IceBlitz skrev (På 5.8.2024 den 10.25):

Fantastisk bra write-up!

Nå fikk jeg lyst til å spille DCS med HOTAS i VR igjen :D

En ting jeg slet litt med da jeg holdt på for lenge siden var at jeg kun kunne aktivere spillet 5 ganger totalt. Over årene har jeg passert 5 formateringer, hvordan kan jeg få aktivert det igjen? Eller har Eagle gått bort fra denne idiotiske mekanismen?

Ekspander  

Det vet jeg ikke, i værstefall, det holde med en mail til support om det blir noe trøbbel,

Om du har en bruker, kan du bare prøve å logge inn, tror ikke det er noe aktiviering lengre. Jeg spiller på steam, så det har ikke hvert en ting for meg.

Ellers er jeg tilbake til WW2, jeg blir litt lei det etter en stund, da lite skjer med WW2, det er det uønskede bonus barnet til ED. Og de siste årnene kan vi bare skyte på oss og fått nye teksturer i Spitfire og Fw190A cockpiten og ny fysikk på landings steller på 3 av ww2 flyene. Men det er visse ting WW2 DCS gjør som du ikke kan gjøre andre steder.

Lenke til kommentar
  Gunfreak skrev (På 5.8.2024 den 19.01):

Det vet jeg ikke, i værstefall, det holde med en mail til support om det blir noe trøbbel,

Om du har en bruker, kan du bare prøve å logge inn, tror ikke det er noe aktiviering lengre. Jeg spiller på steam, så det har ikke hvert en ting for meg.

Ellers er jeg tilbake til WW2, jeg blir litt lei det etter en stund, da lite skjer med WW2, det er det uønskede bonus barnet til ED. Og de siste årnene kan vi bare skyte på oss og fått nye teksturer i Spitfire og Fw190A cockpiten og ny fysikk på landings steller på 3 av ww2 flyene. Men det er visse ting WW2 DCS gjør som du ikke kan gjøre andre steder.

Ekspander  

Hvilke maps har vinterteksturer? Er det kun Kola?

Og hvilket map syntes du har best grafikk av maps med grønne områder?

Ønsker å starte DCS med litt sightseeing og hygge i VR :) Har 13900K @ 6GHz og RTX 4080, regner med jeg kan spille alle maps på greie settings?

Lenke til kommentar
  IceBlitz skrev (På 6.8.2024 den 7.29):

Hvilke maps har vinterteksturer? Er det kun Kola?

Og hvilket map syntes du har best grafikk av maps med grønne områder?

Ønsker å starte DCS med litt sightseeing og hygge i VR :) Har 13900K @ 6GHz og RTX 4080, regner med jeg kan spille alle maps på greie settings?

Ekspander  

Kola, Channel map og det Gratis kartet som følger med (Caucasus), har vinter teksturer. Kola er helt klart det kartet som ser best ut om vinteren (selv om DCS sine vinter teksturer er veldig meh) de legger ikke til snø dybde så det er bare hvit over bakken. Og de kan ikke lage is på elver og innsjøer.

Det kartet jeg syns ser best ut som er grønt er Normandy 2.  Men passer jo ikke for jetfly.

Kola see jo flott ut når du er noen tusen meter oppe. Men som alle de kartene som er laget på satellitt data. Har det lav kvalitets teksturer ved bakken. Samme går for South Atlantic map. Og Afghanistan.

Afghanistan har noen få kvadratkilometer med håndlagde deler som ser veldig bra ut. Men resten av kartet er vel det styggeste man finner i DCS. 

Syria er fremdeles det beste kartet i DCS. Det har mye ørken. Men langs kysten er det mye mye grønt og mye variasjon fra grønne landbruks områder grønne fjell og daler.

Lenke til kommentar
  Gunfreak skrev (På 6.8.2024 den 8.14):

Kola, Channel map og det Gratis kartet som følger med (Caucasus), har vinter teksturer. Kola er helt klart det kartet som ser best ut om vinteren (selv om DCS sine vinter teksturer er veldig meh) de legger ikke til snø dybde så det er bare hvit over bakken. Og de kan ikke lage is på elver og innsjøer.

Det kartet jeg syns ser best ut som er grønt er Normandy 2.  Men passer jo ikke for jetfly.

Kola see jo flott ut når du er noen tusen meter oppe. Men som alle de kartene som er laget på satellitt data. Har det lav kvalitets teksturer ved bakken. Samme går for South Atlantic map. Og Afghanistan.

Afghanistan har noen få kvadratkilometer med håndlagde deler som ser veldig bra ut. Men resten av kartet er vel det styggeste man finner i DCS. 

Syria er fremdeles det beste kartet i DCS. Det har mye ørken. Men langs kysten er det mye mye grønt og mye variasjon fra grønne landbruks områder grønne fjell og daler.

Ekspander  

Takk for god forklaring.

Har Normandy 2 mye håndlagde teksturer og ikke bare satelitt data?

Ser ut til at jeg må kjøpe Kola og Normandy 2 da :)

Lenke til kommentar
  IceBlitz skrev (På 6.8.2024 den 8.18):

Takk for god forklaring.

Har Normandy 2 mye håndlagde teksturer og ikke bare satelitt data?

Ser ut til at jeg må kjøpe Kola og Normandy 2 da :)

Ekspander  

Normandy 2 er håndlaget. Og det karet jeg føler ser best ut helt ned på bakken. Og siden jeg lager vidoer har jeg ofte kamerat helt ned på bakken.

Du kan se hvordan det ser ut her.

Er fra nesten 10 000 meter og ned til 100 meter i løpet av kampen.

Lenke til kommentar

I går kom en overaskesles patch til DCS.

Der slapp de CH-47 Chinook, samt div andre ting som bug fixes. 

Chinooken er ekstremt bare bones, og hadde ingen planer om å kjøpe den. Men oppdaget at den ikke en gang kommer med britiske skins, som gjør den ubrukelig for meg da jeg spesifikt skulle bruke den som AI asset for britiske oppdrag. 

I tilegg har ED greit å fucke opp steam patchen, patchen brukte hele natta på å komme ut, og selv etter den kom ut, var ikke Chinook en del av patchen. 

Annet tull denne gangen er at MiG killers kampanjen ikke ble med selv om den skulle det. Og Sinai kartet har fjernet detaljer fra hele nord delen av kartet, tydeligivs pga dette området overlapper med Syria kartet og det er noe drit involvert med det, så folk har nå ventet over et helt år på første patchen til Sinai kartet, og når patchen endelig kommer, fjener de halve Isreal og hele Lebanon. Så folk er sure pga det, forstårlig nok, etter høydepunktet med F-4 og Kiowa tidligere denne sommeren har det egentlig bare gått nedover med DCS, masse bugs og problemer, folk har ikke fått brukt div VR headset, tyelsen har falt ned, laucheren de slapp gjør at div settings resettes hver gang man starter spillet. Afganistan ser dritt ut, bortsett fra noen veldig få steder. Og nå denne Chinook saken, som absolutt ikke burde slippes på flere måneder. 

Men jeg har fått testa den nye AI orderen for "combat" landing. Før ville hellikoptere suse rundt, svirre frem og tilbake mens de sakte landet, ser helt teit ut, og det gjør at de ofte blir skutt i stykker av bakke tropper mens de svever rundt der.

Med Combat landing, går de rett ned for landing og så opp igjen, det ser mye mer realistisk ut. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  Gunfreak skrev (På 7.10.2024 den 18.41):

Det var jo ikke så ille. Men så lenge alt jeg har må kunne flyttes og fjernes på et minutt. Vet jeg ikke hvordan jeg skulle få festa den på stolen eller bordet mitt.

Ekspander  

Jeg brukte noe dobbeltsidig tape. Trenger ikke sitte så hardt da det ikke er mye kraft for på bruke knottene. Lett å fjerne. Slik ser det ut nå

IMG_1497.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
  Dr.Peedee skrev (På 7.10.2024 den 18.43):

Jeg brukte noe dobbeltsidig tape. Trenger ikke sitte så hardt da det ikke er mye kraft for på bruke knottene. Lett å fjerne. Slik ser det ut nå

IMG_1497.jpeg

Ekspander  

Jeg fikk jævlig lyst på denne.

https://www.ebay.co.uk/itm/165982788425?itmmeta=01J9M4MGF7PX3C319THQ49ZARA&hash=item26a5585b49%3Ag%3Axr0AAOSwdB1kEUpU&var=465485362937

Det panelet er akkurat der armen på piloten er når han holder på throttle. Og jeg tror jeg kunne funnet en måte å fjøsmekke denne til Winwing throttle saken. Bare feste den back. Så matcher den bra med der den er i virkeligheten også 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...