brukernavn331 Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 Hei! Har en The Frame hengende på veggen der jeg gjerne skulle skjult kabelen. Stikkontakten er på andre siden av veggen. Noen som har gjort dette før og kan fortelle hvordan dere gikk frem? Brukte dere elektriker? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 Ja. Nå er det jo ikke strømkabelen som trenger å skjules! Den står jo i "boksen" som kan stå skjult hvor som helst! Inne i et skap f.eks. Det som trengs å skjules er jo den tynne "blanke" ledningen som er den eneste som skal mellom "boksen" og TV'en. Jeg laget bare et stort nok hull i veggen bak TV'en slik at det ikke er synlig, og et annet hull i veggen der jeg ville ha ut kabelen! (der boksen står). I mitt tilfelle var det bak TV-benken. Brukte en litt stiv ledningsbit på et par meter som trekkesnor. Da klarer du å putte den inn i øverste hullet, og lirke den ut det nederste; så teiper du på TV-ledningen og trekker den gjennom! Rett vei: for det er forskjellig plugg i hver ende...😉 Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 17. april 2023 Forfatter Del Skrevet 17. april 2023 Sorry, mente såklart den tynne kabelen som skal gjennom veggen 😄 Han som monterte TV-en sa han ikke kunne føre kabelen gjennom veggen for det var noe en elektriker måtte gjøre. Derfor ble jeg litt usikker. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 18. april 2023 Del Skrevet 18. april 2023 (endret) Den kabelen trenger man ikke elektriker til å gjøre noe som helst med: Det er en multisignalkabel med lave spenninger. Den kan du "herje med" så mye du vil! Dessverre er kontaktene ganske tykke, så du må lage rimelig stort hull i vegg. Jeg kjøpte et par slike hvite elektro-deksler på biltema for en tier ca. som jeg bare monterte over hullene. Lykke til!👍😃 Endret 18. april 2023 av ozone 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå