Spavn Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Hvor mye hjelper en kabinett vifte på egentlig? Kjøler den veldig mye eller veldig lite? Lenke til kommentar
Spavn Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 OG, kunne denne vært noe å investere i? http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet15.htm Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Tror nok jeg ville ha satset på to vifter, en nede i front av kabinettet, gjerne med filter, og en som trekker ut oppe bak. Du spør om det kjøler mye? Det er vel mere snakk om å fjerne oppvarmer luft fra cpu/grafikk/chipsett-kjølingen. Det vil selvfølgelig ha betydning for cpu-tempen, det hlelper lite å ha kjempekjøler på cpu-en, når den varme luften blir stående i ro inne i kabinettet. Det er også lurt å sjekke om psu-vifta trekker ut luft, hvis den er noen år gammel, kan det hende at den blåser inn i kabinettet.Hvis den blåser inn i kabinettet kan du snu den. Det med filter er egentlig ganske viktig, en cpu-kjøler full av støv er lite effektiv. Dette var bare noen tips vedrørende kabinettgjennomlufting. [ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-03-09 20:22 ] Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: On 2002-03-09 20:05, Spavn skrev:Hvor mye hjelper en kabinett vifte på egentlig?Kjøler den veldig mye eller veldig lite? Jeg klarte å senke kabinett-temperaturen i det gamle HQ45-kabinettet mitt med over 10C!!(en vifte i front og en i top) Lenke til kommentar
hkg Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Quote: On 2002-03-09 23:33, woohoo skrev: Quote: On 2002-03-09 20:05, Spavn skrev: Hvor mye hjelper en kabinett vifte på egentlig? Kjøler den veldig mye eller veldig lite? Jeg klarte å senke kabinett-temperaturen i det gamle HQ45-kabinettet mitt med over 10C!!(en vifte i front og en i top) Måtte du lage hull i front da eller? Lenke til kommentar
Homealone Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Kabinettvifter er absolutt å anbefale. Jeg har 6 80mm og en 120 mm i mitt Chieftec Dragon servertower. Dette fungerer fint. Kombinerer man kabinettvifter med runde IDE-kabler, blir ytelsen veldig bra. Selv gikk jeg ned 10 grader i kabinettet og 5 grader på cpu med å bytte til runde kabler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå