Gå til innhold

Kabinett vifter +++

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok jeg ville ha satset på to vifter, en nede i front av kabinettet, gjerne med filter, og en som trekker ut oppe bak. Du spør om det kjøler mye? Det er vel mere snakk om å fjerne oppvarmer luft fra cpu/grafikk/chipsett-kjølingen. Det vil selvfølgelig ha betydning for cpu-tempen, det hlelper lite å ha kjempekjøler på cpu-en, når den varme luften blir stående i ro inne i kabinettet. Det er også lurt å sjekke om psu-vifta trekker ut luft, hvis den er noen år gammel, kan det hende at den blåser inn i kabinettet.Hvis den blåser inn i kabinettet kan du snu den. Det med filter er egentlig ganske viktig, en cpu-kjøler full av støv er lite effektiv.

Dette var bare noen tips vedrørende kabinettgjennomlufting.

[ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-03-09 20:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-09 20:05, Spavn skrev:

Hvor mye hjelper en kabinett vifte på egentlig?

Kjøler den veldig mye eller veldig lite?

Jeg klarte å senke kabinett-temperaturen i det gamle HQ45-kabinettet mitt med over 10C!!(en vifte i front og en i top)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-09 23:33, woohoo skrev:

Quote:

On 2002-03-09 20:05, Spavn skrev:

Hvor mye hjelper en kabinett vifte på egentlig?

Kjøler den veldig mye eller veldig lite?

Jeg klarte å senke kabinett-temperaturen i det gamle HQ45-kabinettet mitt med over 10C!!(en vifte i front og en i top)

Måtte du lage hull i front da eller?

Lenke til kommentar

Kabinettvifter er absolutt å anbefale. Jeg har 6 80mm og en 120 mm i mitt Chieftec Dragon servertower. Dette fungerer fint. Kombinerer man kabinettvifter med runde IDE-kabler, blir ytelsen veldig bra. Selv gikk jeg ned 10 grader i kabinettet og 5 grader på cpu med å bytte til runde kabler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...