Gå til innhold

Telenor tar betalt for epost - bytte?


Anbefalte innlegg

Delvis skrev (10 timer siden):

Måtte leite litt her, men prisen for epost hos Online.no er kr 39 pr mnd, og de fakturerer som jeg trodde kr117 hver 3 mnd.

Efaktura er en selvfølge. Er det sånn at du har papirfaktura Trulss? Da er det sikkert et helt rått gebyr på det, kan tenke meg det.

Gebyret vi plages med kr. 460 i tillegg til kr. 39 fordi fakturaen blir betalt for sent/uteblir. Vi har ikke efaktura og purringene kommer som e-post eller i brevs form.  Av alle fakturaer siden tidenes morgen tror jeg at jeg kun fikk øye på kun en postering på kr. 117,-. Poenget er grådigheten og så en annen tråd om parkeringsselskapers gebyrer, noe som fikk meg til å tenke på Telenor som faktisk er hakket verre.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trulss skrev (41 minutter siden):

Gebyret vi plages med kr. 460 i tillegg til kr. 39 fordi fakturaen blir betalt for sent/uteblir. Vi har ikke efaktura og purringene kommer som e-post eller i brevs form.  Av alle fakturaer siden tidenes morgen tror jeg at jeg kun fikk øye på kun en postering på kr. 117,-.

Javel. er vel ingen grunn til at du bare skal godta det. Hvis det faktisk er sånn Telenor ikke responderer/hjelper deg.
I et sånt tilfelle hadde jeg bare latt purringene gå videre til inkasso, og så sagt alt akkurat som det er til inkassoselskapet.
Det pleier å hjelpe ( min erfaring).

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har bare jobbtelefon via Telenor, ingen online epost. For telefon abonnement kan jeg enkelt se faktura på nettsiden til Telenor. Jeg betaler ikke denne faktura selv, men kan se den som bruker av abonnementet. Faktura sendes som EHF til arbeidsgiver.

Det vil forundre meg om ikke Telenor har laget en løsning der en selv kan finne faktura?

Telia har en tilsvarende nettside. Kan hente ut faktura flere måneder tilbake.

 

Lenke til kommentar
Delvis skrev (2 timer siden):

Javel. er vel ingen grunn til at du bare skal godta det. Hvis det faktisk er sånn Telenor ikke responderer/hjelper deg.
I et sånt tilfelle hadde jeg bare latt purringene gå videre til inkasso, og så sagt alt akkurat som det er til inkassoselskapet.
Det pleier å hjelpe ( min erfaring).

 

Til bedrift har de lov til å ta kr. 460 i gebyr, og Telenor legger seg selvsagt på max av hva de kan. Det ligger i deres grådige natur.

 

toralfb skrev (1 time siden):

Har bare jobbtelefon via Telenor, ingen online epost. For telefon abonnement kan jeg enkelt se faktura på nettsiden til Telenor. Jeg betaler ikke denne faktura selv, men kan se den som bruker av abonnementet. Faktura sendes som EHF til arbeidsgiver.

Det vil forundre meg om ikke Telenor har laget en løsning der en selv kan finne faktura?

Telia har en tilsvarende nettside. Kan hente ut faktura flere måneder tilbake.

 

De har dette for vårt mobilabonnement og annet, men ikke for e-posten. Dette kunne ha en rekke forklaringer iflg. hjelpesidene. Men når vi ringer er det labert med hjelp å få, og vi har ringt mange ganger. Det virker som om Telenor utnytter situasjonen til egen vinning og fortsetter å kun sende purringer med gebyr. Dette er den dyreste e-posten og det mest frustrerende kundeforhold vi noen gang har hatt. Har aldri opplevd noe slikt hos andre leverandører/kundeforhold.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ahhh...telenor ja...di svindlerene er enda verre enn engleskole og dyre medaljonger eller religiøst faenskap. Lenge sia eg kvitta meg med epost/mobilabo/osv hjå telenor. Skjer ikkje mykje spennande på min epost, så gjengen bak g-mail må gjerne finne fram popcorn og sjekke den ut, bryr meg nada så lenge det er gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...