Gå til innhold

Er woke bevegelsen i realiteten større enn anti-woke?


Anbefalte innlegg

55 minutes ago, Red Frostraven said:

 

Visste du at det er kvikksølv i vaksiner..?!

Og dere siterer jo vitterlig kreasjonistisk propaganda begge to, stadig vekk -- hele tiden -- uten snev av verken kildekritikk eller tegn til å stoppe.

De som etterforsker om Tavistock har gjort noe galt har ikke samme syn på saken som dem som stadig hører på misinformasjon om Tavistock.

En av de viktigste grunnene til at Tavistock stenges er at det er for stort press på dem som reiste langt for å besøke klinikken, og at det trengs flere lokale tilbud andre steder slik at folk slipper å reise frem og tilbake og oppleve tidspress når de er der.
 


https://cass.independent-review.uk/entry-8-beyond-the-headlines/

Advokater ØNSKER at 1000 familier skal delta i et søksmål mot Tavistock, og målet er penger og å pushe en agenda.
1000 familier kom aldri ikke til å delta i søksmålet -- selv om advokatene som ønsker å gå til søksmål skulle ønske det -- og det selv om ideen om pengene fra et eventuelt søksmål gjerne kan friste mange foreldre.

Det er jo flott clickbait og misinformasjon da. 1000 familier høres mye ut i propaganda.
Nok til å lure mange, uten at de engang gidder å sjekke fakta.

https://medium.com/@notCursedE/the-tavistock-are-1000-really-families-suing-993128f12e0b

 

Merk også at majoriteten av problemene og klagene både skyldes og kommer fra menneskene som opererer med eldre forståelse av diagnosesystemet:
Psykiatere krever at pasienter følger arbitrære krav for å få fortsatt oppfølging -- som har ledet til at ungdom føler seg presset for å ikke miste tilbudet -- mens andre psykiatere er motstandere av en oppdatert retningslinje som ikke legger samme press på ungdommer til å konformere til den gamle diagnosen som krevdes for å få fortsatt tilbud.

Og samtidig så var og er det største problemet fremdeles at mennesker ble avvist, ikke at de ble feilbehandlet.
https://www.theguardian.com/society/2023/jan/19/a-contentious-place-the-inside-story-of-tavistocks-nhs-gender-identity-clinic

...

Jeg registrerer også at dere ikke adresserer det faktum at pubertetsblokkere sikrer at majoriteten som faktisk er trans slipper å gå gjennom hva som tilsvarer ikke bare pubertetsblokkere, men fullskala hormonterapi for å få motsatt kjønn sine pubertale utvikling.

Den etiske delen av det hele.

Dødsstraff er jo totalt irrelevant som sammnenligning -- regelrett idiotisk som sammenligning.
Menneskene som får pubertetsblokkere uten å behøve det er fremdeles bedre stilt enn mennesker som trengte pubertetsblokkere men ikke fikk det.

Så med andre ord, du bryr deg ikke om Lupron? Er det greit å anta? 

Tavistock ble ikke stengt ned fra litt kritikk. Takler ikke folk litt kritikk så lurer jeg på om kritikken traff spikeren på hodet da det ble slik voldsomt med reaksjon og Tavistock ble stengt ned. De ble stengt fordi de ble funnet å gi mindreårige pubertetsblokkere(og i noen tilfeller helt uten at foreldrene ble informert), noe som i seg selv fikk foreldre og folk generelt til å reagere meget sterkt. Barn har ikke mulighet eller kapasitet til å gi samtykke da de er ikke modne nok til å forstå konsekvensene av valgene de mulig tar. 

https://genderreport.ca/finland-strict-guidelines-for-treating-gender-dysphoria/

Finland er et meget godt eksempel på hvordan dette skal håndteres. 

Og nei, 65-94% av unge som identifiserer som trans vokser ut av det når de blir eldre. 

https://www.kqed.org/futureofyou/441784/the-controversial-research-on-desistance-in-transgender-youth

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23702447/

Hvis et barn identifiserer som en drage, skal vi da operere inn vinger på ryggen og en miniatyr flammekaster i munnen? Nei. Dette er grunnleggende sunn fornuft da dette blir ansett som galskap da et barns "identitet" skifter fra dag til dag. En dag er de en prinsesse, en annen en astronaut. Et barn kan ikke gi samtykke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yakamaru skrev (30 minutter siden):

Og nei, 65-94% av unge som identifiserer som trans vokser ut av det når de blir eldre. 

https://www.kqed.org/futureofyou/441784/the-controversial-research-on-desistance-in-transgender-youth

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23702447/

Hvis et barn identifiserer som en drage, skal vi da operere inn vinger på ryggen og en miniatyr flammekaster i munnen? Nei. Dette er grunnleggende sunn fornuft da dette blir ansett som galskap da et barns "identitet" skifter fra dag til dag. En dag er de en prinsesse, en annen en astronaut. Et barn kan ikke gi samtykke. 

...

Enda mer misinformasjon.
65-94% er fundert på mennesker som kvalifiserer til Gender Identity Disorder.
Det sier absolutt ingenting om hvorvidt de regnet seg som trans -- motsatt kjønn.

Merk at mennesker som er ikke-binære eller bare går med motsatt kjønn sine klær, eller var homofile, ble regnet som å ha GID i disse undersøkelsene du siterer fra tredje-fjerde-femteparter.

Selvsagt er ikke alle ikke-binære, alle som går med motsatt kjønn sine klær eller homofile transpersoner.
Det er en av grunnene til at diagnosen er oppdatert.

Den andre er at det å være trans ikke var noen 'disorder'.

---

Drage-analogien er komplett idiotisk og ikke verdt å kommentere, ut over:
Kjønnsidentitet er virkelig og er noe alle har.
Du har en kjønnsidentitet, og den er like virkelig som den en transperson har.

Du forveksler med drage-analogien et kulturelt uttrykk -- et ideale -- med kjønnsidentitet, en opplevelse, som fargen du opplever som grønn, en opplevelse som hjernen produserer uten at du ønsker det eller ikke.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Red Frostraven said:

...

Enda mer misinformasjon.
65-94% er fundert på mennesker som kvalifiserer til Gender Identity Disorder.
Det sier absolutt ingenting om hvorvidt de regnet seg som trans -- motsatt kjønn.

Merk at mennesker som er ikke-binære eller bare går med motsatt kjønn sine klær, eller var homofile, ble regnet som å ha GID i disse underøskelsene du siterer fra tredje-fjerde-femteparter.

Selvsagt er ikke alle ikke-binære, alle som går med motsatt kjønn sine klær eller homofile transpersoner.
Det er en av grunnene til at diagnosen er oppdatert.

---

Drage-analogien er komplett idiotisk og ikke verdt å kommentere, ut over:
Kjønnsidentitet er virkelig og er noe alle har.
Du har en kjønnsidentitet, og den er like virkelig som den en transperson har.

Du forveksler med drage-analogien et kulturelt uttrykk -- et ideale -- med kjønnsidentitet, en opplevelse, som fargen du opplever som grønn, en opplevelse som hjernen produserer uten at du ønsker det eller ikke.

Virkelighet er nå "misinformasjon"?

Et barn kan ikke gi samtykke. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (6 minutter siden):

Virkelighet er nå "misinformasjon"?

Et barn kan ikke gi samtykke. 

Nei. Les posten min igjen, så er det klart hva jeg kaller misinformasjon.

Om du genuint ikke forsto hva jeg skrev så kan jeg forklare det enda enklere. Les gjerne posten min igjen og svar gjerne på de konkrete henvisningene til hva jeg kalte misinformasjon.

Her er de igjen:

1: Gender Identity Disorder er ikke det samme som å være trans.

2: En kultur sine idealer er ikke en sammenlignbart med en opplevelse som hjernen produserer uavhengig av kulturell påvirkning 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Red Frostraven said:

Nei. Les posten min igjen, så er det klart hva jeg kaller misinformasjon.

Om du genuint ikke forsto hva jeg skrev så kan jeg forklare det enda enklere. Les gjerne posten min igjen og svar gjerne på de konkrete henvisningene til hva jeg kalte misinformasjon.

Her er de igjen:

1: Gender Identity Disorder er ikke det samme som å være trans.

2: En kultur sine idealer er ikke en sammenlignbart med en opplevelse som hjernen produserer uavhengig av kulturell påvirkning 

Å repetere seg selv er ikke et argument, noe som jeg ikke burde trenge å peke på. 

Et barn kan ikke gi samtykke. Det inkluderer men er ikke begrenset til: Hormoner. Pubertetsblokkere. Kirurgiske inngrep som i noen tilfeller er permanente, da det å kutte/skjære i kjønnsorganer er permanent. Sterilisering. For å nevne noen av de punktene som er relevant til denne tråden.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg repeterer fakta som du åpenbart ikke forstår. Skal jeg forklare dem nærmere..?

Forstår du forskjellen mellom det å bli henvist til en klinikk på grunn av en mistanke om diagnosen Gender Identity Disorder og det å være trans..?

...

Og ungdom kan samtykke til helsevesenet sitt tilbud til å få gjennomgå behandling som forventes å drastisk bedre deres livskvalitet.

Tannregulering er ett eksempel.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (22 minutter siden):

Effektene av tannregulering er reverserbare. Å mutilere et barn/ungdom med kjønnsorganfjerning eller hormoner er irreversibelt. Slik "behandling" gjør permanente forandringer på kropp og hjerne. 

...derfor fjernes ikke kjønnsorganer fra barn/ungdom.

Og pubertetsblokkere sin jobb er jo nettopp å hindre irreversibel endring av kroppen skapt av hormoner, for ungdom som i ekstremt stor grad av sannsynlighet har bedre av disse enn å la være.

Derav idioten i fremstillingen deres av situasjonen.

Men det går ikke inn.

7jtb5m.jpg.67055b130f5cbdec9f586dc9fabfd1aa.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

Drage-analogien er komplett idiotisk og ikke verdt å kommentere, ut over:

Kjønnsidentitet er virkelig og er noe alle har.
Du har en kjønnsidentitet, og den er like virkelig som den en transperson har.

Du forveksler med drage-analogien et kulturelt uttrykk -- et ideale -- med kjønnsidentitet, en opplevelse, som fargen du opplever som grønn, en opplevelse som hjernen produserer uten at du ønsker det eller ikke.

Så det du sier (igjen) er at dette er ikke noe man kan ta feil av..? Du har jo sagt det før uten å ville forklare hvordan folk kan angre etterpå dersom man ikke kan ta feil.

Anger viser at man kan ta feil, og da følger jo spørsmålet: Hvorfor tok man feil? Hvorfor gikk man så langt at det i det hele tatt var noe å angre på? Hvor kom den tanken som ikke var rikitig fra? Vanskelige spørsmål selvfølgelig, men da må man jo først klare å se misforholdet mellom anger og ufeilbarlighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (2 minutter siden):

Så det du sier (igjen) er at dette er ikke noe man kan ta feil av..? Du har jo sagt det før uten å ville forklare hvordan folk kan angre etterpå dersom man ikke kan ta feil.

Vi gjerne til tall for hvor mange som 'tar feil' og beskrivelsen deres av årsaken, mens du har i minne at beskrivelsen deres av eventuelle feil kan være feil.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Og ungdom kan samtykke til helsevesenet sitt tilbud til å få gjennomgå behandling som forventes å drastisk bedre deres livskvalitet.

Tannregulering er ett eksempel.

Drageanalolgien var dårlig men denne skulle være bra..? For at denne skal stemme må du ha misforstått blokkere ganske fundamentalt. Men det kan jo være selvfølgelig, for du omtaler dem som en pauseknapp. Noe det selvfølgelig ikke er.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

Vi gjerne til tall for hvor mange som 'tar feil' og beskrivelsen deres av årsaken, mens du har i minne at beskrivelsen deres av eventuelle feil kan være feil.

?

Beskrivelsen deres av feil kan være feil? Hører vi victimblaming-koret i det fjerne?

Det er helt uinteressant hva eller hvem som tok feil. Feilen er gjort, og de samtykket til noe de ikke burde samtykket til. Spørsmålet er hvorfor gjorde de det. Men for all del - skyld på dem selv for det om du vil ned den veien.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 timer siden):

Dødsstraff er jo totalt irrelevant som sammnenligning -- regelrett idiotisk som sammenligning.

Godt jeg ikke gjorde det da. Jeg sammenlignet argumentene. Hendig spesifisert i posten ved at jeg skrev "argument for...".

Når jeg tenker etter burde jeg vel egentlig forventet det nivået av forståelse fra deg.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (18 minutter siden):

Beskrivelsen deres av feil kan være feil? Hører vi victimblaming-koret i det fjerne?

Så. Ditt eget argument høres dumt ut..?

Påstår du at de ikke kan ta feil om å ta feil..?

fokkeslasken skrev (20 minutter siden):

Drageanalolgien var dårlig men denne skulle være bra..? For at denne skal stemme må du ha misforstått blokkere ganske fundamentalt.

Ja..? En endring på kroppen man kan bli misfornøyd med og som trengs inngrep for å rette opp i er en endring på kroppen som trengs inngrep for å rette opp i.

En kultur er ikke en opplevelse, det er noe radikalt annerledes.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

Så. Ditt eget argument høres dumt ut..?

Påstår du at de ikke kan ta feil om å ta feil..?

Det har ingenting med saken å gjøre. Men jeg forstår hvorfor du vil flytte målstanga dit. Igjen.

Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

Ja..? En endring på kroppen man kan bli misfornøyd med og som trengs inngrep for å rette opp i er en endring på kroppen som trengs inngrep for å rette opp i.

En kultur er ikke en opplevelse.

Aner ikke hvor du vil med det som relaterer til det jeg skrev. Jeg bare fører det opp i kolonnen for ting du drukner i vås for at det skal bli borte av seg selv. En nå etterhvert laaaaang kolonne.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (21 minutter siden):

Drageanalolgien var dårlig men denne skulle være bra..? For at denne skal stemme må du ha misforstått blokkere ganske fundamentalt.

Ja..? En endring på kroppen man kan bli misfornøyd med er en endring på kroppen.

 

En kultur er ikke en opplevelse, å sammenligne kjønnsidentitet med et kulturelt uttrykk er som å sammenligne et eple og en ordboksdefinisjon av sopp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Ja..? En endring på kroppen man kan bli misfornøyd med er en endring på kroppen.

 

En kultur er ikke en opplevelse, å sammenligne kjønnsidentitet med et kulturelt uttrykk er som å sammenligne et eple og en ordboksdefinisjon av sopp.

Jeg skjønte hva du skrev. Jeg skjønte ikke hvordan det relaterte til det du svarte på.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønte hva du skrev. Jeg skjønte ikke hvordan det relaterte til det du svarte på.

Du forstår at analogien drage/katt/trans er idiotisk og misvisende i det absolutt minste ..?

fokkeslasken skrev (32 minutter siden):

Men det kan jo være selvfølgelig, for du omtaler dem som en pauseknapp. Noe det selvfølgelig ikke er

Det er en en mulighet for å slippe å gjennomgå sitt biologiske kjønn sin pubertale utvikling.

Jeg regner med at du forstår at det er hva jeg har sagt hele tiden?

Hva betyr det for transpersoner å gjennomgå den pubertale utviklingen for motsatt kjønn av hva de identifiserer som..?

Evner du å utvise empatien som kreves til å forstå det..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (9 minutter siden):

Du forstår at analogien drage/katt/trans er idiotisk og misvisende i det absolutt minste ..?

Som sagt, jeg skjønte hva du skrev. Jeg skjønte ikke hvordan det relaterte til det du svarte på.

Du må gjerne fortsette å terpe på å søke forståelse for hva du skrev over hvordan det relaterer til det du svarte på, men det hjelper lite med å forklare forbindelsen.

Red Frostraven skrev (9 minutter siden):

Det er en en mulighet for å slippe å gjennomgå sitt biologiske kjønn sin pubertale utvikling.

Jeg regner med at du forstår at det er hva jeg har sagt hele tiden?

Ja. Så at du fortsetter å repetere det begynner å bli uhorvelig gammelt. Dette er ikke bedehuset, tross alt. Eller er det det for deg?

Red Frostraven skrev (9 minutter siden):

Hva betyr det for transpersoner å gjennomgå den pubertale utviklingen for motsatt kjønn av hva de identifiserer som..?

Hva betyr det for de som aldri skulle hatt sin kropp endret å få den endret likevel? Så kan du jo svare på ditt siste spørsmål selv i lys av det.

Red Frostraven skrev (9 minutter siden):

Evner du å utvise empatien som kreves til å forstå det..?

Hva er egentlig grunnen til at du blir mer og mer personlig i dine svar i disse dager? For jeg regner med at du ser at dette ikke er et spørsmål som fremmer diskusjon. Det er nesten så man skulle tro du ikke egentlig var ute etter diskusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...