Gå til innhold

Nytt bompengegebyr godkjent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ITtraktor skrev (4 minutter siden):

I såfall blir jeg i hvertfall å legge igjen brikken hjemme bare på pur. Får jo rabatt uansett så lenge man har abonnement. 

Brikken min ligger i bilen, men er ikke montert i ruten.

Den ble montert i ruten, men fikk brev om at den ikke alltid ble registrert, noe jeg visste da jeg kunne se det når jeg passerte, den gangen det var grønt lys ved passering.

Etter at de fjernet lysene så har jeg sluttet å bry meg.

Lenke til kommentar
ozone skrev (4 minutter siden):

Det er vel mye enklere å bare si opp avtalen med Flyt og tegne nytt abb. med en av de to andre?
Gjør alle det er Flyt konkurs etter kort tid!

Vente til brikken er nedbetalt.
Det har ihvertfall blitt sagt at de ikke skal ta betalt før depositumet for brikken er brukt opp.

Jeg skal vurdere å bytte, men vil først ha erfaring fra folk som gjør det.

Lenke til kommentar

Tror ikke det tar lang tid før de andre selskapene også innfører månedsgebyr. De venter nok noen måneder; og tar gjerne i mot kunder fra Flyt. Også innfører de også et gebyr; da folk ikke gidder å gå tilbake til Flyt. Så får de dobbel gevinst.

Bare spekulasjon fra min side uten noe som helst holdepunkt. 

Virker som det er en trend med månedsbetalinger nå, enten det gjelder medlemskap i enkelte nettbutikker, ymse media, setevarmere på BMW, gps-kart, sokker eller urinprøve i app rett fra dassen (ja, faktisk... google u-scan).

Får vel spandere 16 øre dagen på Flyt. Bompengene utgjør uansett 99,5% av regninga. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (1 minutt siden):

Tror ikke det tar lang tid før de andre selskapene også innfører månedsgebyr. De venter nok noen måneder; og tar gjerne i mot kunder fra Flyt. Også innfører de også et gebyr; da folk ikke gidder å gå tilbake til Flyt. Så får de dobbel gevinst.

Tror ikke SkyttelPass gjør dette med det første. De var på ballen med én gang Flyt annonserte sitt feilsteg for noen måneder siden, og fordyret at man hos dem ikke skal betale månedsavgift, og at man kjøper brikken, ikke leier den.

Husk at denne saken handler om at det er blitt vurdert lovlig å ta en slik avgift, ikke at man er nødt til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Kajac skrev (1 minutt siden):

Tror ikke SkyttelPass gjør dette med det første. De var på ballen med én gang Flyt annonserte sitt feilsteg for noen måneder siden, og fordyret at man hos dem ikke skal betale månedsavgift, og at man kjøper brikken, ikke leier den.

Husk at denne saken handler om at det er blitt vurdert lovlig å ta en slik avgift, ikke at man er nødt til å gjøre det.

Kjent strategi å si at de ikke vil innføre gebyrer, for så å gjøre det likevel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De har innsett at brikkene ikke alltid kan leses, så derfor har de skiltgjenkjenning i tillegg. Men det koster dem "litt ekstra arbeid" har de sagt. Det betyr at man trygt kan legge brikken igjen hjemme! Da må selskapet lese skiltet hver gang, og de gangene det er uleselig pga snø, kamerafeil eller gjenskinn/reflekser, kjører du gratis.
Det er ikke brikken som er den viktige tingen her, det er avtalen!
Klarer de å lese skiltet, og dermed finner ut hvem du er, så finner de også ut at du har en avtale, og du får rabatt. Finner de ikke ut hvem du er, så kan de heller ikke belaste kontoen din. Det eneste brikken gjør er å gjøre det lettere for selskapet å finne ut at det er deg! Min brikke har lagt hjemme siden dag 1 😊

Endret av ozone
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...