Gå til innhold

Anti-woke bevegelsen: Nyttig idioter for autoritære stater som Kina, Russland, Iran osv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjem veldig ann på kva som ein definerer som anti-woke eller woke for den slags skuld. 

Å være anti-woke kan være alt frå å være litt konservativ til å være fullt ut fascist. 

Både dei som meinar at det treng ikkje å være overvekt av minoritetar representert i alle samanhengar og dei som meiner at enkelte grupper ikkje fortener sivile retrigheiter kan puttast i den same båsen alt etter kven det er som definerer. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ForTheEmperor skrev (3 timer siden):

Mye av retorikkene til anti-wokene er jo mye hva autoritære stater står for. Fox Tucker Carlson for eksempel er jo et veldig godt eksempel på det jeg mener. 

Man kan tenke seg at woke/<hva enn vi skal kalle disse strømningene> også er nyttige idioter for autoritære stater. Hver gang de kommer med utsagn eller handlinger som de moderate rister på hodet til så blir det nok enklere for de høyre-autoritære.

En løsning mot slik polarisering og polariserende mekanismer er at hvis du hører eller leser et innspill fra noen som du anslår står «på din side», dvs står nærmere ditt syn enn dine motstanderes syn. Hvis dette innspillet går for langt i form eller innhold, så våg å kritiser det som du for ditt indre finner kritikkverdig. Ikke gå i fella med at «jeg må beskytte laget mitt».

Jeg tenker at det gir mening å finne ut hva man står for og prøve å argumentere for det.

-k

 

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...