Tullballj Skrevet 10. april 2023 Del Skrevet 10. april 2023 (endret) Jeg har en bil som jeg kjøpte ny i desember. Ser at bakluken er skjev slik at lakken på støtfangeren og bakluken har fått skader. Jeg blir fortalt av en kar at jeg mest sannsynlig ikke vil få det dekket selv om bilen har nybil garanti – siden den er kjøpt fra en annen forhandler enn merkeforhandler. At det er ting som pleier å bli ordnet før bilen blir levert ut. Bilen er altså importert av en norsk forhandler utenom det ordinære forhandler nettverket. Stemmer det? Bilen er for øvrig levert med 7 års fabrikk garanti. Endret 10. april 2023 av Tullballj Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. april 2023 Del Skrevet 10. april 2023 Høres helt søkt ut, du har jo garanti fra leverandøren. Jeg hadde bare kjørt til leverandøren og bedt de fikse luken og ordne med skaden. Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 10. april 2023 Del Skrevet 10. april 2023 Han "idioten" av en kar, tar grundig feil. Det er ikke bare bare å lure seg unna garanti eller reklamasjon. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 10. april 2023 Forfatter Del Skrevet 10. april 2023 (endret) Jeg fikk melding av en som jobbet med klargjøring av biler tidligere. Han spurte om bilen har fått montert hengerfeste. Ja, sa jeg. Han mente det kan være at forhandleren jeg kjøpte bilen av ikke har montert støtfangeren skikkelig, og derfor har det skrapt borti. Støtfangeren må demonteres for å montere kroken bak. Jeg starter med merkeverkstedet også får jeg høre hva de mener. Endret 10. april 2023 av Tullballj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå