Yessmann Skrevet 10. april 2023 Del Skrevet 10. april 2023 (endret) Har en LG TV fra 2016. Denne har HBO-appen forhåndsinstallert. Men hver gang jeg klikker på denne, får jeg en feilmelding "Kunne ikke laste (-201) og noe med at innstilt tid på TV er forskjellig fra "nåværende tid" - noe det overhodet ikke er (??). Har prøvd alle triks i boken for å få den igang. Kutte strømmen til TV + modem i over 1 minutt, stille tiden på TV'en manuelt, men ikke tale om. Og, ja jeg har siste programvareversjon for TV'en. Så det siste jeg har gjort er å slette HBO-appen. MEN når jeg vil installere den igjen, er den ikke tilgjengelig i LG content store. STØNN! Så ser jeg på youtube et tips om å gå inn i innstillinger og velge et annet land for LG-tjenester (i eksempelet var brukt Mexico - var nok USA som var utgangspunktet der). Så får man visst tilgang til å installere HBO - skifter så tilbake til opprinnelig land (Norge for min del). Men jeg er skeptisk til at dette til føkke opp andre ting på TV'en, så jeg har ikke gjort dette ennå. Jeg er tom for ideer. Noen som kan hjelpe? Endret 10. april 2023 av Yessmann Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 10. april 2023 Del Skrevet 10. april 2023 Min LG TV er også fra 2016. Den hadde vanlig HBO som fungerte. Da HBO Max ble lansert leste jeg et sted at den ikke var tilgjengelig for min TV, som da var utdatert. Netflix, Disney, Apple TV+, Nrk, Amazon og Viaplay fungerer fremdeles. Sånn er det bare. Har HBO Max på min Allente satellitt box, som er moderne nok. Lenke til kommentar
Yessmann Skrevet 11. april 2023 Forfatter Del Skrevet 11. april 2023 Utrolig! Det kan da vel ikke være slik at jeg må kjøpe ny TV for å se HBO Max? En TV som ellers fungerer utmerket. Er det noe annet utstyr jeg kan koble på for å få dette til å virke? Evt. softwareendring på TV'en? Lenke til kommentar
Phantom Software Skrevet 11. april 2023 Del Skrevet 11. april 2023 For min del så liker jeg å ha sånt på enkle mediespillere som jeg kan skifte for en tusenlapp, heller enn å bruke det ofte mer utdaterte som er innbygd i TVen. Apple TV, Nvidia Shield, Google Chromecast osv er vel alle grei alternativer alt etter hvilken bruk du har. Finnes sikkert mange flere alternativ også. 1 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 11. april 2023 Del Skrevet 11. april 2023 2 hours ago, Yessmann said: Utrolig! Det kan da vel ikke være slik at jeg må kjøpe ny TV for å se HBO Max? En TV som ellers fungerer utmerket. Er det noe annet utstyr jeg kan koble på for å få dette til å virke? Evt. softwareendring på TV'en? Chromecast er et enkelt og rimelig alternativ. Koster en 3-400kr og selges nesten overalt. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 11. april 2023 Del Skrevet 11. april 2023 Velkommen til bruk og kast samfunnet, en 7 år gammel tv er for gammelt, er overrasket hvis Netflix funker og. Som folk sier kjøp enten en Apple tv eller chromecast 3 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. april 2023 Del Skrevet 11. april 2023 Yessmann skrev (3 timer siden): Det kan da vel ikke være slik at jeg må kjøpe ny TV for å se HBO Max? Kjøp deg en Chromecast eller tilsvarende som har støtte for HBO Max. 1 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 11. april 2023 Del Skrevet 11. april 2023 En smart TV er smart i 5-6 år... Det gjelder det meste av TV, hardware støttes ikke så lenge. Derfor er ikke smart funksjon det man skal blendes av ved kjøp. TV bildet derimot er like bra også etter 6 år. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 11. april 2023 Del Skrevet 11. april 2023 Har Chromecast Ultra som fungerer utmerket til det meste, bortsett fra med HBO Max. Den vil ikke spille av 4K-innhold, det kommer bare en standard feilmelding som jeg etterhvert har lært meg kommer når det er 4K. Ingen mulighet til å endre oppløsning heller så da med det spilles av fra PS4 når det er noe relativt nytt. Poenget mitt er at HBO Max er crap, de har fortsatt mye å lære av Netflix hva gjelder funksjonalitet og kvalitet. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. april 2023 Del Skrevet 11. april 2023 Kjøp en Nvidia Shield og ikke se deg tilbake. 1 Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 11. april 2023 Del Skrevet 11. april 2023 Yessmann skrev (17 timer siden): Utrolig! Det kan da vel ikke være slik at jeg må kjøpe ny TV for å se HBO Max? En TV som ellers fungerer utmerket. Er det noe annet utstyr jeg kan koble på for å få dette til å virke? Evt. softwareendring på TV'en? Kjøp chromecast versjonen med fjernkontroll, tver blir utdaterte og det begrenset hvor mye utviklingsressurser de vil bruke på eldre tver. Det er også mulig at maskinvaren ikke støtter kodecen til hbo max Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 18. april 2023 Del Skrevet 18. april 2023 Har selv en LG 65UHVxxx serie tv fra 2016. Den støtter HBO Max uten problem med norsk oppsett. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 18. april 2023 Del Skrevet 18. april 2023 Høres merkelig ut. Bilder ? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. april 2023 Del Skrevet 18. april 2023 Den siste Chromecast med google tv har jeg og er ultra fornøyd, den med fjernkontroll nevnt over her. var en god oppgradering på min 2018 samsung 8 serie. kommer 4K eller 1080p allt etter hva du har behov for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå