Ben164 Skrevet 10. april 2023 Del Skrevet 10. april 2023 (endret) Noen som har vært borti dette? Verkstedet mente hele diffen må byttes Endret 10. april 2023 av Ben164 Skrive feil Lenke til kommentar
joka Skrevet 10. april 2023 Del Skrevet 10. april 2023 diffen må ikke byttes, men det er ikke mange verksteder som reparere slike.. hvis du vil gjøre jobben selv, så er det mye fin info her: https://www.haldexrepairs.co.uk/guide-generation-4-haldex-trouble-shooting/ Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 10. april 2023 Del Skrevet 10. april 2023 Ser Ross-Tech skriver om 02248: Sitat Special Notes Valve for Controlling Clutch Operating Angle (N373) may be part of the All-Wheel-Drive/Haldex Control Module (J492) and cannot be replaced separately, a Repair Kit including an optimized Control Module may be available though. Possible Causes Fuse(s) faulty Valve for Controlling Clutch Operating Angle (N373) faulty Possible Solutions Check Fuse(s) Check/Replace Valve for Controlling Clutch Operating Angle (N373) Check Measuring Value Blocks (MVB) for proper Supply Voltage …så da er det bare å lete etter ‘repair kit’. :p Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. april 2023 Del Skrevet 10. april 2023 Et alternativ kan jo være å fjerne mellomakslingen og bruke den som en vanlig tohjulsdrevet bil. Jeg mener, hvis kostnaden for å reparere blir uforholdsmessig høy i forhold til bilens verdi gir det liten mening å koste på en dyr reparasjon. Man kan muligens finne brukte deler å sette på. Samtidig bør man passe seg for å komme i en ond sirkel der man bare "kaster deler" på bilen for å se om det blir fikset. Kan bli svært dyrt og trenger ikke nødvendigvis å fikse noe som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå