Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan kan jeg fjerne trimming på en mopedbil?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 17 år gammel ligier X-too som jeg kjøpte for noen måneder siden. Jeg fant noen variatorringer inne i bilen når jeg kjøpte den. Er det nok å sette tilbake disse eller må jeg gjøre mer for å få den til å gå 45km/t igjen? Kan vegvesenet bøtlegge meg når den går over 45 mens variatorringene fortsatt sitter inni?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kremt skrev (9 minutter siden):

Hvor fort går den uten plombe, har du sjekket at alle er fjernet?

Har ikke sjekket, men fulgte med 3 ringer. Er nok 3 ringer som er det som må tilbake. Den går litt over 70 i nedover Bakke uten. 

Lenke til kommentar
33 minutes ago, Ligier-x said:

Jeg har en 17 år gammel ligier X-too som jeg kjøpte for noen måneder siden. Jeg fant noen variatorringer inne i bilen når jeg kjøpte den. Er det nok å sette tilbake disse eller må jeg gjøre mer for å få den til å gå 45km/t igjen? Kan vegvesenet bøtlegge meg når den går over 45 mens variatorringene fortsatt sitter inni?

Det er ikke bot du bør bekymre deg mest for. Dersom du er involvert i en ulykke og forsikringselskapet nekter for at ansvarsforsikringen din er gyldig, da kan du bli skyldig flerfoldige millioner kroner om du har maks uflaks.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ligier-x skrev (1 time siden):

Den går litt over 70 i nedover Bakke uten. 

Kontakt tidligere eier og be om info om hvordan den er trimmet.
Så gjør du det motsatte.

Om den faktisk klarer 70 og tidligere eier har kjørt så fort med dem bør du ta en utvidet kontroll av drivverk og motor. og sjekk bremsene.

Disse bilene er ikke laget for trimming.
Dem er laget fra fabrikk for å kjøre i maks 45.
Drivverk og bremser liker ikke høye hastigheter.
Disse bilene er laget under franske sære regler hvor man kan kjøre slike biler dagen man fyller 16 uten noe form for førerkort.
Bare fylle 16, sette seg bak rattet og kjøre.

og some  @WiiBoy sier.
Havner du i en alvorlig ulykke med denne før du får den lovlig så lykke til med et liv som gjelds-slave

Kan også nevne.
Veitrafikkreglene gjelder også privat eiendom ink motorsportbaner så der er like ulovlig å kjøre denne rundt huset du bor i som på en offentlig veg.
Samme om du kjører på bane. så lenge du ikke er en del av noe organisert er det ikke lovlig på bane heller.
Og meg kjent er det vel ingen motorsportsgrener i norge hvor man bruker trimmet mopedbil 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...