Gå til innhold

Hetebølge!

Framerate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen krise på gang, kjøp deg noen kabinetvifter.

Det er jeg ikke helt enig! "Noen kabinettvifter?" Ingen ønsker mer støy enn nødvendig. Du vet jo heller ingenting om hvilke kabinettvifter han har fra før.

Hvis megakrølle ikke har noen andre kabinettvifter enn i strømforsyningen, så kan han jo vurdere en stillegående vifte bak på kabinettet, rett under PSU.

Lenke til kommentar
Hvis prosessoren i det hele tatt fungerer under belastning og til vanlig, har du da ingenting å bekymre deg over...?

Intels prosessorer tåler ikke temperaturer høyere enn ca. 70 grader, så du er vel godt innenfor marginen.

Okay, detta vet jeg at de gjør ... kanskje ikke over lang tid, men dog. Har en kompis som til stadighet hadde "piping" fra maskina si. Så vi grubla litt på hvorfor og kom frem til at det var CPU tempen som var alarmerende høy, så hovedkortet sa ifra. Når tempen kom over 70, sa det beep beep!

Jeg sa han måtte prøve å finne årsaken til at det ble så varmt, blåse rent eller noe, men det var for mye arbeid mente han. Så, inn i BIOS og sette alarm grensen til 80 grader, etter det har vi ikke hørt noe. :wow:

_

johanf

Lenke til kommentar
har en kabinettvifte i tilleg til strømforsyningen ;)

det er ikke plass til flere med mindre jeg flytter på hd'n (i front) :roll:

Jeg vet jo ikke hvilket kabinett du har, men du kan se etter hvor lett luften slipper inn. Det må jo like mye luft inn som ut. Det er det mange som glemmer å tenke på. Et enkelt triks er å la den nederste PCI porten være åpen. Da får du sugd litt ekstra luft forbi grafikkortet også.

Et annet triks kan være å se på gitteråpningene til kabinettviften. Mange kabinett leverer disse men mange små hull. Er du tøff, klipper, sager du ut til et stort hull. Ev kan du sette på et tynt vifterill som bremser lite, ala denne.

Lenke til kommentar

opgraderte just pcn med nytt hk og prosessor tempen var lavere før justeringen (fra p4 2.6 - 3.0).

Når jeg lukket pcn igjen reagerte jeg litt på mye kompakt ledningskluss som bruker mye plass rundt om i kabinettet kan dette bremse for luftinga??

Den opgraderingen: 2.6 - 3.0 var fordi muttern fikk 2.6en og det gamle hket mitt :D ellers hadde det bare hvert sløs med penger :yes:

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...