Framerate Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 jeg har en p4 3.0 800 cpu og tempmåleren sier ca 47c non load (kansje litt) er ikke dette ganske mye? Brukte speedfan og aida32 som viste samme temp hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Det er ikke så ekstremt mye. Ingen krise på gang, kjøp deg noen kabinetvifter. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Ingen krise på gang, kjøp deg noen kabinetvifter. Det er jeg ikke helt enig! "Noen kabinettvifter?" Ingen ønsker mer støy enn nødvendig. Du vet jo heller ingenting om hvilke kabinettvifter han har fra før. Hvis megakrølle ikke har noen andre kabinettvifter enn i strømforsyningen, så kan han jo vurdere en stillegående vifte bak på kabinettet, rett under PSU. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 har en kabinettvifte i tilleg til strømforsyningen det er ikke plass til flere med mindre jeg flytter på hd'n (i front) Lenke til kommentar
consilium Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hvis prosessoren i det hele tatt fungerer under belastning og til vanlig, har du da ingenting å bekymre deg over...? Intels prosessorer tåler ikke temperaturer høyere enn ca. 70 grader, så du er vel godt innenfor marginen. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 47 C er en heilt akseptabel og heilt normal temperatur på en prosessor (med luftkjøling). Ikkje bry deg vidare med den, ikkje bry deg før du kommer over 55 C circa, da kan du begynne å spørr om hjelp Lenke til kommentar
johanf Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hvis prosessoren i det hele tatt fungerer under belastning og til vanlig, har du da ingenting å bekymre deg over...? Intels prosessorer tåler ikke temperaturer høyere enn ca. 70 grader, så du er vel godt innenfor marginen. Okay, detta vet jeg at de gjør ... kanskje ikke over lang tid, men dog. Har en kompis som til stadighet hadde "piping" fra maskina si. Så vi grubla litt på hvorfor og kom frem til at det var CPU tempen som var alarmerende høy, så hovedkortet sa ifra. Når tempen kom over 70, sa det beep beep! Jeg sa han måtte prøve å finne årsaken til at det ble så varmt, blåse rent eller noe, men det var for mye arbeid mente han. Så, inn i BIOS og sette alarm grensen til 80 grader, etter det har vi ikke hørt noe. _ johanf Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 har en kabinettvifte i tilleg til strømforsyningen det er ikke plass til flere med mindre jeg flytter på hd'n (i front) Jeg vet jo ikke hvilket kabinett du har, men du kan se etter hvor lett luften slipper inn. Det må jo like mye luft inn som ut. Det er det mange som glemmer å tenke på. Et enkelt triks er å la den nederste PCI porten være åpen. Da får du sugd litt ekstra luft forbi grafikkortet også. Et annet triks kan være å se på gitteråpningene til kabinettviften. Mange kabinett leverer disse men mange små hull. Er du tøff, klipper, sager du ut til et stort hull. Ev kan du sette på et tynt vifterill som bremser lite, ala denne. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) opgraderte just pcn med nytt hk og prosessor tempen var lavere før justeringen (fra p4 2.6 - 3.0). Når jeg lukket pcn igjen reagerte jeg litt på mye kompakt ledningskluss som bruker mye plass rundt om i kabinettet kan dette bremse for luftinga?? Den opgraderingen: 2.6 - 3.0 var fordi muttern fikk 2.6en og det gamle hket mitt ellers hadde det bare hvert sløs med penger Endret 13. januar 2004 av megakrølle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå