Gå til innhold

Fotografering med videokamera

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter ett videokamera som jeg også kan bruke som digitalt kamera. Prisen bør ligge på rundt 6-7000. Er det noen som har noe å anbefale? Blir bildekvaliteten redusert når en fremkaller bilder som er tatt med et videokamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaa... kanskje det. Har prøvd å tatt bilder med et videokamera. synes bildene ble bra jeg, men vet ikke hvordan de blir hvis de fremkalles i en fotobutikk. Har lyst på både video og digitalkamera. Vet du om noen digitalkamera som er bra og ikke så altfor dyre?

Lenke til kommentar

Jeg har selv et topp DV kamera med 3 megapixell stillbilde funksjon. Det er kun en nødløsning fordi:

Videokameraet bruker alt for lang tid til å starte opp. (Motivet er borte før kameraet er klart).

Unødig stort.

Ikke skikkelig blits løsning.

Kjøp heller et eget digitalkamera! (og et billig videokamera uten/med begrenset stillbilde muligheter)

For kjøpstips, sjekk produktguiden her på forumet.

Endret av froggyler
Lenke til kommentar
Jaa... kanskje det. Har prøvd å tatt bilder med et videokamera. synes bildene ble bra jeg, men vet ikke hvordan de blir hvis de fremkalles i en fotobutikk. Har lyst på både video og digitalkamera. Vet du om noen digitalkamera som er bra og ikke så altfor dyre?

På en dataskjerm/tv-skjerm vil bildene se helt greie ut pga. begrenset oppløsning på skjermer. Ved fremkalling/kopiering/utskrift på papir vil du fort se begrensningene. Det er også stor forskjell i hvordan ett ordentlig digitalkamera behandler signalene, og ser du bildet fra det ved siden av bildet til ett videokamera vil du se stor forskjell, selv om du ser det på en PC skjerm.

Du får bra digitalkamera til 2000 kroner i dag, og greie videokamera til 5-6000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...