Gå til innhold

Usignert driver


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å installere noe gammel programvare tilhørende et loggende multimeter. Driveren som må installeres er selvsagt ikke signert, og får derfor ikke installert denne. W10 med sikker oppstart på en ganske ny pc. Sikker oppstart er aktivert i bios.

Jeg har prøvd å deaktivere sjekk for signert driver på forskjellige måter, men dette ser ut til å ikke gå dypt nok i systemet da jeg fortsatt får opp samme feilmelding.

 

Spørsmålet er om jeg får noe problemer hvis jeg deaktiverer sikker oppstart i bios, dvs det blir vel ikke slik at jeg ikke får startet pc? Om jeg deretter får startet pc og installert usignert driver, hva skjer etterpå når jeg aktiverer sikker oppstart i bios igjen? Vil pc starte med sikker oppstart aktivert og en stk usignert driver installert?

 

Jeg mener jeg greide å deaktivere denne sjekken en gang tidligere da jeg hadde behov for å installere en usignert driver. Men kan ikke huske at jeg deaktiverte sikker oppstart i bios, mener jeg bare deaktiverte sjekk av driversignering i Windows, men det funker altså ikke nå lengre. Men det er en liten mulighet for at sikker oppstart i bios ikke var aktivert på det tidspunktet når jeg tenker meg om, dvs at jeg aktiverte den settingen først på et senere tidspunkt.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar
  • SteinarN endret tittelen til Usignert driver
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...