TheodorBjork Skrevet 8. april 2023 Del Skrevet 8. april 2023 Jeg bor ute på landet på en godt inngjerdet tomt (for å holde rådyr o.l ute). Jeg hadde håpet å la hunden min kunne løpe fritt ute mens jeg er på jobb (med et skikkelig hundehus). Men er dette en dum idé med tanke på hoggorm om sommeren? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. april 2023 Del Skrevet 9. april 2023 Egentlig ikke. Hoggorm er veldig sky og holder seg unna så og si alt som beveger seg. Selvfølgelig kan du ha uflaks, men det kan du ha når du går tur også. Så kan du heller sette opp noen ormejagere om det er plasser som er ekstra gode for huggormen. 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 9. april 2023 Del Skrevet 9. april 2023 1 hour ago, Kikert said: Så kan du heller sette opp noen ormejagere om det er plasser som er ekstra gode for huggormen. Hva er ormejagere? Jeg googlet uten hell. Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 9. april 2023 Del Skrevet 9. april 2023 Ta en runde med ryddesaga og hold høy vegetasjon, som bregner og slikt, nær gjerdene nede. Hunden kan "skygge seg" nærmere huset. Uansett tror jeg ingen orm vil nærme seg gjerdet om den merker at hunden passerer jevnlig. Hoggorm er ganske sky egentlig. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. april 2023 Del Skrevet 9. april 2023 trikola skrev (1 time siden): Hva er ormejagere? Jeg googlet uten hell. Ormjager ga resultat. Det heter muligens noe annet, men det er navnet folk jeg vet har kjøpt bruker. Bare en pinne man dytter i bakken som lager lyd eller noe. Se her https://skadedyrbutikken.no/huggorm/andre-dyr Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 9. april 2023 Forfatter Del Skrevet 9. april 2023 Kikert skrev (4 timer siden): Ormjager ga resultat. Det heter muligens noe annet, men det er navnet folk jeg vet har kjøpt bruker. Bare en pinne man dytter i bakken som lager lyd eller noe. Se her https://skadedyrbutikken.no/huggorm/andre-dyr Finnes også feller, men de må sjekkes og tømmes jevnlig siden hoggorm er fredet (kilde: Google) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå