Gå til innhold

Scandic opplevelse. Dårlig erfaring med kundeservice.


plankeby

Anbefalte innlegg

36 minutes ago, plankeby said:

Når jeg nå sammenligner bildene med Superior rom og Superior Family rom, blir det mer opplagt at noe skurrer med rommet. Akkurat det er nok tapt sak nå.....

Hvis dere fikk et billigere rom enn det dere hadde betalt for, så er det vel ikke urimelig å be om å få differansen refundert? (100,- kr/døgn eller deromkring?)

edit: Og hvis dere måtte betale for tilgang til svømmehall, så kunne jo hotellet godt ha spandert det på dere også ...

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
barfoo skrev (1 time siden):

@plankeby Har du faktisk sendt ein skriftleg klage til dei og sett kva dei svarer?

Ja. Sendt en ny mer konkret klage nå. Avsluttet med "Alt i alt hadde jeg satt stor pris på en kompensasjon og mener at påfylling av litt poeng ikke vil være urimelig forventing." 

Å dele ut poeng med litt verdi bør dem fint klare.

Før dette krevde jeg ikke noe. Da jeg tenkte de klarer å tilby noe uten å fronter krav, mulig jeg er for vag i siterte teksten her også?

Klaget to ganger på hotellet muntlig, skriftlig klage etterpå, så ny klage nå. Ref mine innlegg her i tråden. 

NB: Klaget ikke på rommet på hotellet, ser etterpå at jeg mer klart fikk et mindre rom enn navnet på det vi bestilte.

Skjer det ikke noe på siste mail, så får det være. Å gi noen poeng med, viss reell verdi koster Scandic lite. Klager jo ikke bare på tullete ting her... 

Uvant for meg å stå på krava... #tøffel

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Da ble det til slutt slik: Absolutt  ingenting fra Scandic. Ikke engang å fylle på ørsmå poeng som mangles til å kunne få en natt ett sted. Poeng som hadde verdt få hundrelapper. 

Altså ikke å få en natt, men har vært lojal med mange netter og manglet bare å booke en-to netter til for å kunne få EN gratis natt visse steder på mange vilkår.

De hørte ikke fra seg noe mer, kun tomme ord om å følge meg opp. 

Da avrundes tråden. Jeg gidder ikke styre mer med dette. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager flere poster på rad.

For ordens skyld: Ringte Scandic av nysgjerrighet på hva de beregner som svartid. Først var svaret uklart om uker. Når de sjekker så er ønsket svartid 3 døgn. 

De har ingen systemer som følger opp henvendelser, altså som hjelper ansatte, til å på minnes om svartider. Det er menneskelig å glemme seg bort. 

Greit å ha med om noen leser tråden av lignende opplevelse senere. 

Skal på hotell igjen, men nå er det slutt på lojaliteten til Scandic. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

En så stor kjede har garantert et ticketsystem på kundesupporten. Du sender mail, mailen plukkes opp av ticketsystemet og gir deg saksnummer #123456, ansatt på kundeservice tar eposten og begynner å se på det.

Om jeg skal spekulere vilt her, og det er jo det vi driver med på forum, så har noen på kundeservice lest mailen, sendt den videre til noen høyere opp og bedt om tilbakemelding/innspill for å svare deg. Så har det stoppet opp, kundeservice har gått videre til neste mail i bunken mens de venter på svar.

På en kundeservice med mye trøkk kan sånne ting skje. Det er selvfølgelig ikke bra, men det høres kjent ut ... 

Fikk du noe mer tilbakemelding da du ringte og purret dem opp?

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
:utakt skrev (4 timer siden):

En så stor kjede har garantert et ticketsystem på kundesupporten. Du sender mail, mailen plukkes opp av ticketsystemet og gir deg saksnummer #123456, ansatt på kundeservice tar eposten og begynner å se på det.

Om jeg skal spekulere vilt her, og det er jo det vi driver med på forum, så har noen på kundeservice lest mailen, sendt den videre til noen høyere opp og bedt om tilbakemelding/innspill for å svare deg. Så har det stoppet opp, kundeservice har gått videre til neste mail i bunken mens de venter på svar.

På en kundeservice med mye trøkk kan sånne ting skje. Det er selvfølgelig ikke bra, men det høres kjent ut ... 

Fikk du noe mer tilbakemelding da du ringte og purret dem opp?

Nei. Spurte om de kunne gi noen få poeng. Personen der hadde ikke myndighet til det. Ser på nettsiden at de "gir bort" 5000 poeng om man bestiller en natt nå... Et "godt" tilbud. Normalt får man 200 (to hundre) poeng pr natt. 

Respons i tråden her fikk meg til å spørre om noen få poeng. Har brukt mange tusen på Scandic og har veldig lite igjen til å få nok poeng til en gratisnatt (med masse vilkår). 

Utfordringen er at de som møter kunden på hotellet eller kundeservice osv ikke har myndighet til noe som helst utover å si beklager. Altså et ledelsesproblem med fordeling av myndighet. De stakkars på gulvet gjør jo sitt beste.

Fikk nå svar. 

Scandic Kundeservice har dessverre ikke mulighet til å bistå når det kommer til tilbakemeldinger som går direkte på hotelloppholdet. Vi tilbyr dessverre ikke kompensasjon her hos oss, da det er hotellene selv som skal behandle tilbakemeldinger fra gjester. Vi kan dermed ikke tilby deg poeng, beklager det. 

Og hotellet ringer jo ikke. Scandic kjører utmattelsestrstegi her.

4 uker med henvendelser ingen resultat. Bare en mer ærlig "vi gir ingen kompensasjon av noen art for de forhold du har nevnt" (mitt eget sitat ikke fra Scandic) hadde vært mye mer redelig svar. Enn beklager jeg kan ikke gjøre noe. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • plankeby endret tittelen til Scandic opplevelse. Dårlig erfaring med kundeservice.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...