plankeby Skrevet 6. april 2023 Del Skrevet 6. april 2023 (endret) Bergensavisen hadde artikkel om en som glemte å avslutte parkeringen i appen på telefon. Timepark fakturerte derfor for 64 dager, daglig leder Timepark sier: Kunden registrerte en parkering manuelt i appen, og har da ikke deaktivert den før 18. mars, sier Andersen. Nå trakk Timepark fakturaen, men at Timepark ikke har noe system om å varsle kunden, virker håpløst. En melding i appen etter f.eks. to døgn med "står du fortsatt parkert.." hadde vært god kundeservice. Faktura viser også en post med tjenesteavgift på kr 1670. Hva i all verden er det? Heldigvis trakk Timepark kravet her. De kan selvsagt peke på kunden å si at avtalevilkår er at kunden har ansvaret for å starte og avslutte parkering riktig. Endret 6. april 2023 av plankeby Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1934558-timepark-fakturerte-18000-kr-pga-feil-bruk-av-app/
qualbeen Skrevet 6. april 2023 Del Skrevet 6. april 2023 De kunne sikkert ha implementert advarsler og what not etter 72 timer. Men det enkleste er kanskje å bare kansellere hele regningen når kunde tar kontakt? Dersom dette er noe som skjer en gang i skuddåret, ser jeg virkelig ikke verdien i å bruke masse tid og ressurser på å programmere seg rundt "problemet"?! Er dette derimot nesten dagligdags, burde bedre rutiner og algoritmer ha komt på plass! 2 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1934558-timepark-fakturerte-18000-kr-pga-feil-bruk-av-app/#findComment-26643414
plankeby Skrevet 6. april 2023 Forfatter Del Skrevet 6. april 2023 (endret) 18.000 er vel ekstremt og burde ikke ha sluppet igjennom. Som den rammede etterspør i artikkelen, hvor mye har de av mindre regninger innenfor hundrelapper ekstra? Svaret på dette vet bare Timepark. Endret 6. april 2023 av plankeby Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1934558-timepark-fakturerte-18000-kr-pga-feil-bruk-av-app/#findComment-26643420
Kikert Skrevet 6. april 2023 Del Skrevet 6. april 2023 qualbeen skrev (6 minutter siden): Dersom dette er noe som skjer en gang i skuddåret, ser jeg virkelig ikke verdien i å bruke masse tid og ressurser på å programmere seg rundt "problemet"?! Krever ikke mange linjene med kode for å få appen til å varsle når man har stått X-timer parkert. Enig i at det sikkert ikke er nødvendig, men det er ikke snakk om masse tid og ressurser for å løse problemet heller. Men så kan man lure på hvor mye penger de tjener på å ikke ha en varselfunksjon. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1934558-timepark-fakturerte-18000-kr-pga-feil-bruk-av-app/#findComment-26643422
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå