Hawkmoon Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 heisann fikk min nye 200 gb WD i dag, å skulle bruke den som ekstra lagringsplass, har fra før en 120 WD disk med win2kpro. Har ikke så god greie på dette fra før, aldri skifta disk før, å nå har jeg et par spørsmål til dere med peil: Jeg finner ikke den nye disken i i win/bios, å jeg tror det har med jumperen å gjøre. Jeg har bare en jumper, det var ikke jumper i min orginale disk, trenger jeg to stk for å få dette til å funke? Hvor skal jeg eventuelt sette den ene jumperen? Men kanskje det iukke har noe med jumperen å gjøre i det hele tatt, isåfall kom gjerne me tips... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Om du har et oppegående system med en HD som Master på IDE0 setter du jumperen på den nye til slave og kobler den som disk nummer 2 på IDE0 kabelen... Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Disken er ikke formatert fra fabrikk så eneste sted den vil dukke opp i windows 2k/xp er i "kontrollpanel - administrative verktøy - datamaskinbehandling - diskbehandling" Hvis du ikke finner den i bios, sjekk jumpersetting på begge diskene, master skal stå på master w/slave og slave på slave selvfølgelig. Master skal også være tilkoblet ytterst på ide kabelen, den blå enden på kabelen skal stå i hovedkortet. Endret 13. januar 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Og i BIOS setter du AUTO på både IDE0 og IDE1.... Lenke til kommentar
Hawkmoon Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 thx til dere begge, tror det funker nå , var jeg som hadde koblet feil takk igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå