<generisk_navn> Skrevet 3. april 2023 Del Skrevet 3. april 2023 Jeg har skaffet meg en D-Link DGS 1100 managed svitsj som jeg skal konfigurere, og så støter jeg nokså umiddelbart på det som kanskje er n00b-problemer. D-Link'en er satt opp default med IP-adresse 10.90.90.90 og netmask 255.0.0.0, og iflg. dokumentasjon skal man da bare koble opp en PC med en IP-adresse i 10'er-range og matchende netmask for å starte konfig. Koblingen skal naturlig nok være kablet. Problemet mitt er at jeg ikke får noen kobling fra min MacBook Air M1 2020. Jeg har en LMP USB-C minidock med ethernet-port som jeg kobler inn i en av de to USB-portene på MacBook'en, men Mac'en hevder at Thunderbolt-bridge ikke er tilkoblet selv om jeg setter IP-adresse og netmask som nevnt over her. Det mest naturlige spørsmålet er selvsagt da: Hva gjør jeg feil? Anyone? Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 3. april 2023 Del Skrevet 3. april 2023 Thunderbolt bridge er nettverk via thunderbolt. Nettverkskortet du bruker er et Ethernetkort og skal dukke opp som det. Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 3. april 2023 Forfatter Del Skrevet 3. april 2023 Takk for svar. Jeg sleit en stund før jeg kom på å slå av WiFi og så restarte. Det gjorde susen da dukket det opp som USB-nettverkskort. Tidligere forsøk på å bare slå av WiFi uten restart gjorde ingen nytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå