eblth Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg har hatt: 3210, 3310, 5510, 8210, 3510, 7250 og hadde aldri en eneste feil (utenom når jeg knuste skjermen på 3310'en) Jeg syns Nokia er veldig bra, men kansje for de mer uerfarne... De har veldig enkle menyer (utenom Symbian-telefonene) og de fleste er veldig gode åskrive meldinger på (det fins avvikere, nevner bare 3650, men den skal visst være enkel å vende seg til) Noen nevnte at mange av vennenes 3310'er hadde fu**a batteritid, men det har jeg sett hos mine venner også... Men 3310 er ganske gammel, og batterier på mobiler vare ikke så veldig lenge... Jeg vil ha et annet merke neste gang jeg skal ha mobil, men jeg har ikke noe imot Nokia! Lenke til kommentar
pufffn Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Har hatt en gammel motorola mobil, 3210, 3310, 6210, 8310 og 7210 har en (samsung e700 nå)... 3210 og 3310 var ikke mye å skyte av men, jo høyere prisen ble på mobilen jo bedre ble de.. (noe som sier seg selv), 7210en var som en drøm! Aldri vært så fornøyd med en mobil før.. Nokia er absolutt ikke dritt telefoner, men de har gravd sin egen grav med en del av mobilene og ikke minst batteriene.. Er personlig lei nokia så jeg har byttet merke.. men alle har sin egen smak... Synes ikke designene til de nokia mobilene som kommer er av de feteste.. heller blant de styggeste jeg har sett, men men når sant skal sies falt min 7210 i bakken 1million ganger og tok aldri skade av det.. så min personlige mening er at nokia har god kvalitet, men har kanskje levert for mange billigtelefoner i det siste som for mange har kjøpt... Endret 15. januar 2004 av Cowbliss Lenke til kommentar
EnerGie Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Selvfølgelig kan man synes at Nokia er noe herk selv om man ikke har eid en Nokia. Jeg har aldri eid en Nokia (lånte broren min sin 2110 en gang, det får være nok). Tenk på alle de som daglig tar imot defekte Nokia telefoner i elektrobutikkene. Jeg jobber i en sånn butikk. Jeg har ikke tall på hvor mange Nokiaer jeg har tatt inn til rep. det siste halvåret. Nokia har den desidert største feilraten. Derfor er jeg imot Nokia, det og at Nokia utelukkende satser på design istedetfor å rette feilene sine. En liten ting til sist: etter at vi tok inn Panasonic og Samsung i butikken så har tidligere Nokia fanatikere gått over til disse merkene. Er ikke det et lite tankekors? Du får kanskje ikke mange flere Nokia til rep. enn andre merker. Men så må du jo tenke på at det er like mange eiere av Nokia som de andre merkene tilsammen, og at Nokia har jo veldig mange modeller i forhold til f.eks. SE! Ergo, så er vel ikke prosenten høyere? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 er faktisk enig med de som sier at kvaliteten øker med prisen på nokia.. man betaler for det man får... Hos siemens er det lite feil generelt fks. men nokia har nok litt høyere feil ratio på sine modeller en konkurentene Lenke til kommentar
Normann Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 har kanskje levert for mange billigtelefoner i det siste som for mange har kjøpt... De kan jo ikke bare lage mobiler til 5000 da... Er ikke alle som har råd til det skjønner du og man må reine med å få en ikke så veldig bra mobil for 2000,-. Men personlig kunne jeg ikke tenke meg en mobil til under 3500,- (butikkpris) Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 har kanskje levert for mange billigtelefoner i det siste som for mange har kjøpt... De kan jo ikke bare lage mobiler til 5000 da... Er ikke alle som har råd til det skjønner du og man må reine med å få en ikke så veldig bra mobil for 2000,-. Men personlig kunne jeg ikke tenke meg en mobil til under 3500,- (butikkpris) Er det slik NOKIA-brukere tenker altså? Gjør ikke noe hva som er inni den, så lenge den er dyr? Lenke til kommentar
Normann Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 har kanskje levert for mange billigtelefoner i det siste som for mange har kjøpt... De kan jo ikke bare lage mobiler til 5000 da... Er ikke alle som har råd til det skjønner du og man må reine med å få en ikke så veldig bra mobil for 2000,-. Men personlig kunne jeg ikke tenke meg en mobil til under 3500,- (butikkpris) Er det slik NOKIA-brukere tenker altså? Gjør ikke noe hva som er inni den, så lenge den er dyr? Det er som oftest bedre telefoner når de er dyrere, og nei, jeg er ikke lenger Nokia bruker, men STOR fan av Nokia! Lenke til kommentar
Paranoid Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 har kanskje levert for mange billigtelefoner i det siste som for mange har kjøpt... De kan jo ikke bare lage mobiler til 5000 da... Er ikke alle som har råd til det skjønner du og man må reine med å få en ikke så veldig bra mobil for 2000,-. Men personlig kunne jeg ikke tenke meg en mobil til under 3500,- (butikkpris) Er det slik NOKIA-brukere tenker altså? Gjør ikke noe hva som er inni den, så lenge den er dyr? Det er som oftest bedre telefoner når de er dyrere, og nei, jeg er ikke lenger Nokia bruker, men STOR fan av Nokia! Kuttet ut Nokia etter 6210 (3 rep. i løpet av 1 år uten res) 6310i etter 1 mnd (2 rep) Dette skulle være profftelefoner og relativt dyr, men viser vel at pris og kvalitet ikka alltid henger sammen. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Både 8210 og 6210 skulle visstnok være skikkelige problemtelefoner. Men jeg har ikke hatt noen feil med noen av de. Som nevnt tidligere i tråden fikk jo min ganske juling også uten å ta skade av det. Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 De kan jo ikke bare lage mobiler til 5000 da... Sant. Nokia fikk jo store markedsandeler her i Norge fordi 3210/3310 kostet lite. Man får ikke store markedsandeler av mobiler som koster mye, for det er ikke de som selger mest. Dessuten har nok ikke de fleste av oss bruk for alle funksjonene en finner i en telefon til omtrent 4-5000. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Er ingenting feil med Nokia, verken teknisk eller design messig. Eneste feilen må jo være at noen av modellene er for høyt priset. At Nokia er verdens største mobilprodusent er ingen tilfeldighet. Samme med Microsoft, er så latterlig teit å høre på folk som "hater" Microsoft. Grunnen til at hele verden bruker operativsystemet Windows er ganske enkelt at det er det beste operativsystemet, for folk flest. Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 skjønner heller ikke hvorfor folk snakker piss om nokia hele tiden... det er som det skulle vært telefoner som ikke kunne brukes!! om man er lei av nokia så har ikke dette noe med at nokia suger og er dårlig!! nokia lager kvalitetstelefoner som holder og holder, jeg eier en nokia 6610 selv og har ikke hatt noe problemer med den heller ikke min gamle 3410 det skal alltid kritiseres om det som er best Lenke til kommentar
Habla Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 er det ikke naturlig at det er mange feil som blir raportert når nokia har ca 70 % av markedet vist ikke mere. 70%......Nokia has never been there....will never be there...ever Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 nei nå begynner vi igjen..... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Ja la oss gjøre det. Jeg syns Nokia er helt kurrante telefoner, noen som vil kverrulere litt? Lenke til kommentar
Botten88 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg har en 6610, og har ikke hatt noe problemer med den. (4 mnd.) Før det hadde jeg 3510i, og den måtte på reperasjon. Har også hatt en 3310, og ikke noe feil på den heller. Fordi om det er litt feil, så synes jeg NOKIA er best. Skal kjøpe 6230, når den kommer ut. Tror det blir noe av det beste NOKIA har levert ut hittil bortsett fra 6600. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Club Nokia på nettet gjorde nok også sitt til at de fikk den enorme suksessen i det norske markedet. Men det ser ut til at den daler nå. Alle som er store går før eller siden til grunne.. les historie. Jeg er ikke noe spesielt motstander eller tilhenger av Nokia... men det er en ting som virkelig forvirrer meg, og det er alle modellnavnene til Nokia.. som er en eneste stor tallsuppe! Om man ikke følger med så har man ingen forutsetninger for å vite om en 3310 er bedre enn en 2100, eller om 6610 er en litt råere versjon av 6600... For min del synes jeg det hadde vært bedre om de klassifiserte telefonene sine på en litt annen måte... men hvordan vet jeg ikke.. Aktuelle modeller fra Nokia pr. i dag: 1100 2100 3100 3200 3300 3310 3410 3510i 3650 3660 5100 5210 5510 6090 (bil) 6100 6220 6310i 6600 6610 6650 6800 7210 7250i 7650 810 (bil) 8910 9210i n-gage 26 forskjellige modeller, hvis vi ser bort fra bilmonteringstelefonene. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg er ikke noe spesielt motstander eller tilhenger av Nokia... men det er en ting som virkelig forvirrer meg, og det er alle modellnavnene til Nokia.. som er en eneste stor tallsuppe! Om man ikke følger med så har man ingen forutsetninger for å vite om en 3310 er bedre enn en 2100, eller om 6610 er en litt råere versjon av 6600... For min del synes jeg det hadde vært bedre om de klassifiserte telefonene sine på en litt annen måte... men hvordan vet jeg ikke.. Hehe...ganske enig. Bare se på han stakkaren her som trodde han solgte en "Nokia 7250 med sølvfarget skyvedeksel" QXL LINK Lenke til kommentar
Normann Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 kurrante Ække så god på fremed ord... Hva betyr det?? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 kurrante Ække så god på fremed ord... Hva betyr det?? Skal vi pirke på skriveleifer? "KuRant" da.. På godt norsk internettforum-språk betyr det noe lignende "Helt grei" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå