PC^2020 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 trur folk whiner om telefoner folk har vært borti som ikke er helt gode. slik er det med meg, nokia er det dårligste jeg har vært borti, siemens og sony ericsson syns jeg at er best.. nå har jeg midlertidig en 6310 eller 6610 eller hva det er den heter (fårlig at nokia ikke kan finne på annet enn tall) telfonen er en lang og fæl en, syns den er rar Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hva er det p900 har som du trenger som ikke 6600 har? La meg nevne noe: - Trykkfølsom skjerm (noe som gjør bruken mye enklere) - Mulighet til å spille av musikk (MP3, OGG) i stereo - Mulighet til å sende sikkelig MMS - Støtte for videoklipp som varer lenger enn 10 sekunder - Mer og bedre internet minne på telefonen Kunne fortsatt mer her, men gidder ikke. 6600 kan ikke sammenlignes med P900, det eneste 6600 har som jeg kunne ha tenkt meg på P900 er MMC støtte, og da ikke bare støtte for MMC, men også SD og SDIO Lenke til kommentar
docbilbo Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 slutter meg til at smaken er som baken jeg. man bør vel også få med at nokia selger fortsatt fort 3-4 ganger mer telefoner enn noen annen produsent.. ikke rart de får 3-4 ganger så mange klager og da. før var vel oppdelingen enda værre (nokia hadde enda større markedsandeler) først nå de siste årene de har fått litt ordentlig konkuranse :-) ellers syns jeg elkjøps molbilvettregler som begynner med følgende setning, sier det meste: (fritt oversatt) "mobil telefoner er svært skrøplige produkter - proppfulle av avansert teknologi, og masseprodusert for å gjøres så billige som mulig " torbjørn Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (fårlig at nokia ikke kan finne på annet enn tall) Nå renner vel ikke akkurat markedet over av produsenter som bruker skikkelige navn på telefonene sine ellers heller... Lenke til kommentar
@b Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Det var da statistikken til Elkjøp eller Expertkjeden der det gikk fram at Sony Ericsson hadde flest feil, men da hadde de tatt med software-oppgradering, noe som er populært blant Sony Ericsson-brukere. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) slutter meg til at smaken er som baken jeg. man bør vel også få med at nokia selger fortsatt fort 3-4 ganger mer telefoner enn noen annen produsent.. ikke rart de får 3-4 ganger så mange klager og da. før var vel oppdelingen enda værre (nokia hadde enda større markedsandeler) først nå de siste årene de har fått litt ordentlig konkuranse :-) Det er vanlig å oppgi feilraten i prosent, og da blir det feil å hevde at Nokia er overrepresentert pga stor markedsandel. Edit: Men ja, sannsynligheten for å høre "skrekkhistorier" i media / venner / bekjente ol. er da selvfølgelig større. Likevel, Nokia er godt representert på feilstatistikkene jeg har sett iallefall Endret 15. januar 2004 av Linuxguru Lenke til kommentar
reintz Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Så Nokia er noe dritt fordi alle har det? La oss heller aldri kjøpe Volvo! 240 er jo en drittbil! Lenke til kommentar
Errae Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 unskyld for å si det men en stor del av "servicen" på nokia kommer av at det er så mange fjortisser som har nokia! Noen som kan oversette dette? Jeg skjønte ikke bæret. Yter Nokia dårlig service fordi mange fjortiser kjøper mobilene deres? viss du ikke forstod hva jeg mente: de fleste mobilene som blir levert inn av nokia har enten sprit, brus eller anna tull i seg. og de har ofte fått fallskader )= Lenke til kommentar
Habla Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Dette gjelder vel ikke bare Nokia, men flere mobilprodusenter mener jo helt seriøst at du ikke skal bruke en mobiltelefon utendørs pga fare for kondens og fuktskade. Ganske oppsiktsvekkende uttalelse egentlig. Selv mener jeg en mobil burde tåle _rimelig_ mye - både av støt og fukt. Det er tross alt en duppeditt som er beregnet for å ha med seg overalt. Ikke et smykke du bruker i pent selskap. Det er vel ingen mobilprodusenter som hevder at mobiltelefoner ikke skal brukes utendørs. Få se noen linker ............. Du mener vel at en laptop, kamera, walkman og pda osv. også skal tåle rimlig mye støv, fukt og støt også?? Siden de kan medbringers over alt, og ikke er et smykke. Rart at de ikke gjør det. Kan det være for du ikke har sikkelig fotfeste? UhablaBS Endret 15. januar 2004 av Habla Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg har hatt flere nokia telefoner og er fornøyd med de. Har ikke hatt noen som helst problemer med de heller. En grunn til all fokusering på nokia og problemene de har hatt er jo selvfølgelig stor markedsandel. "mobil telefoner er svært skrøplige produkter - proppfulle av avansert teknologi, og masseprodusert for å gjøres så billige som mulig " Lenke til kommentar
FlatBeat Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg har hatt: Nokia 1611: Ikke noe galt med den (bare altfor stor... ) 1 år Ericsson GA628: Ikke noe galt med. Fikk masse fuktighet i en gang... Displayet slutta å fungerte... Tørka den i to timer, og den var 100% igjen. 1 år Nokia 3210: Ikke noe galt med. Ble stjålet på skolen fra en safe... 1/2 år Nokia 5110: Noe herk! Ville ikke få dekning 50% av tiden. 4 mnd. Nokia 6210: virket i ganske nøyaktig 8 mnd. null dekning. Fuktskader. Sony Ericsson T68i: virket 100% i 12 mnd. 2 uker etter at garantinen gikk ut sluttet den å finne dekning, og slå seg av. Åpnet, og fant ikke spor etter fuktskader. bare tom for virk... Nå: Sony Ericsson T610: har virket smertefritt i snart 1/2 år, med gammel firmware. noen bugs, men har ikke hatt tid til å oppgradere... Ergo: I gamle dager lagde de bedre telefoner. men har ikke noe spesiellt mot nokia. annet enn at en kamerat hadde 5 stk 3310 i løpet av to uker... Bare søppel.. Faren hans ble påkjørt med en 3210 i lomma, og landet på den (han er ikke liten... ) men den fungerte helt hundre... Nå kjøper jeg telefoner etter spec. og aldri noen veldig billige telefoner. (under 1000) Lenke til kommentar
babelille Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg tror at mye av kjeften Nokia får, er fra "fjortiser" som ikke kan behandle mobilen sin rett. En mobil skal brukes til å ringe , sende sms/mms , wap osv. En mobil er ikke en øl-jekk , hammer , mordvåpen osv. Mobiler skal dessuten ikke utsettes for regn, tett tåke, dusj, sikkel osv. Har selv hatt bare nokia (2110, 6110, 6210, 6310), uten om en Ericson og en Simens, og er bare fornøyd men Nokia telefonene jeg har hatt, har ikke hatt problemer med noen av dem. Lenke til kommentar
neskvikk Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg tror ikke generelt sett at det er noe galt med Nokia. Det bare virker som om oppdateringen og nyskapningen har gått litt nedover i det siste. Funksjonene er lik de andre produsentene, men f.eks. Siemens har tenkt litt videre. På meg virker det som om Nokia har blitt stående fast i den tida hvor de regjerte markedsandelene og ikke ennå har oppdaget at de faktisk kan fornye seg. Det er jo et faktum at mobilprodusentene må finne opp noe nytt hver 6. måned for å kunne konkurrere på det åpne markedet. Nokia har vært flinke på dette tidligere, Siemens og de andre slet litt med å komme igang. Men nå er det nettopp Siemens og andre som styrer markedet, mens Nokia blir hengende igjen bak. Konklusjon: Nokia er ikke en dårlig produsent, de er like bra som før (3310'en min ble brukt i 1 år uten noen problemer..). Det er bare de andre produsentene som har blitt ørlite bedre på produksjon og markedsføring. Lenke til kommentar
JZA Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Grunnen er for Nokias suverene posisjon i markedet er etter min mening telefoner som 5110, 3210, 8210 og 6150. Dette var telefoner som var blant de beste når de kom ut, de var revolusjonerende og tålte mye. Ordliste og utskiftbare deksler, samt muligheter for ringetoner var noen av schlagerne. Men etter dette synes jeg Nokia har begynt å tape seg veldig, de har et veldig uoversiktlig vareutvalg, der de slipper flere modeller som nesten er identiske. Det virker også som de alltid har noe nytt på lager, som de bare venter med å slippe ut, hvorfor ha 6310 og 6310i, 7250 og 7250i ? 6610/7210 er vel samme telefonen? 3650/6600 samme telefonen med annet design. Nokia er ikke top-notch lenger når det gjelder teknologi, og mange ønsker å skille seg ut ved å ikke ha en Nokia, designet har også etter min mening løpt litt fra Nokia og mange kastet seg på Samsung og kam-skjell bølgen. Nokia har nok et noe ufortjent dårlig rykte, og jeg personlig velger aldri å ikke kjøpe en telefon kun fordi den kommer fra Nokia. Men de siste gangene jeg har kjøpt ny mobil, har faktisk ikke Nokia hatt den "beste" modellen på markedet, de fleste andre leverandører har hatt telefoner med bedre tekniske spesifikasjoner. Tenker særlig på kamera/skjerm og mms fronten. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 unskyld for å si det men en stor del av "servicen" på nokia kommer av at det er så mange fjortisser som har nokia! Noen som kan oversette dette? Jeg skjønte ikke bæret. Yter Nokia dårlig service fordi mange fjortiser kjøper mobilene deres? viss du ikke forstod hva jeg mente: de fleste mobilene som blir levert inn av nokia har enten sprit, brus eller anna tull i seg. og de har ofte fått fallskader )= Og det er bare fjortiser som kan få skylden for dette? my friend... Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg har faktisk kun opplevd feil med 3*** serien fra Nokia. Nokia er brukervennlig, de scorer nok høyt på det. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 vel min ble utsatt for vaskemaskin... t610, gyldig grunn til å dø... Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) er det ikke naturlig at det er mange feil som blir raportert når nokia har ca 70 % av markedet vist ikke mere. klart det er mere feil med nokia som raporteres enn se, simens og di andre. Endret 15. januar 2004 av wichtom Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Men det regnes jo i feilprosent, og da har antall solgte ingenting med det å gjøre (om vi ikke snakker om så få at det er under 10 solgte da...)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå