sedsberg Skrevet 4. april 2023 Del Skrevet 4. april 2023 (endret) Skal du ha noe som holder så må du nok ha krympestrømpe. Eller som sagt, vulkteip. Du kan nok kjøpe elektroteip av bedre kvalitet hos elektroforretninger, men de vil fremdeles ha problemer over tid. Inni en husvegg vil den holde veldig lenge, men ute på veien, i sol, vind, kulde, varme salt og vann er det ikke mye teip som holder i lengda. Endret 4. april 2023 av sedsberg Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 4. april 2023 Forfatter Del Skrevet 4. april 2023 sedsberg skrev (33 minutter siden): Skal du ha noe som holder så må du nok ha krympestrømpe. Eller som sagt, vulkteip. Du kan nok kjøpe elektroteip av bedre kvalitet hos elektroforretninger, men de vil fremdeles ha problemer over tid. Inni en husvegg vil den holde veldig lenge, men ute på veien, i sol, vind, kulde, varme salt og vann er det ikke mye teip som holder i lengda. jeg har vulkteip, så da har jeg alt det jeg trenger, og kan stripse på begge sider. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. april 2023 Del Skrevet 4. april 2023 Hvis vulkteipen fungerer så trenger du ikke stripse. Den vulkaniserer til én sammenhengende klump med gummi. Men vil du teipe over med elteip e.l. for å få litt ekstra slitasjebeskyttelse så kan du stripse endene. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 4. april 2023 Del Skrevet 4. april 2023 stamkunde skrev (2 timer siden): jeg kjøpte vulkteip i biltema og jeg kjøpte elektrotape hos biltema med høy slitestyrke, art.nr 61-638. Noe usikker om elektrotapen er isolerende og den jeg skal bruke i all slags vær. Den kostet relativt mye. Det er vulkteipen som er isolerende mot fukt. Isolasjonsteipen er bare som en ekstra mekanisk beskyttelse. Det er stor variasjon i kvalitet når det gjelder elektroteip, noen har bra lim som tåler en del ytre påkjenninger mens andre løsner bare du ser litt hardt på det. Jeg har ikke erfaring med biltema sin, vet at 3M har noen gode teiper. Det som er viktig er at du tar et godt lag med vulkteip på og strammer godt når du legger den på med 50% overlapp på teipen og noen cm etter avmantlingene på kabelen. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 4. april 2023 Forfatter Del Skrevet 4. april 2023 Powertrainer skrev (2 timer siden): Det er vulkteipen som er isolerende mot fukt. Isolasjonsteipen er bare som en ekstra mekanisk beskyttelse. Det er stor variasjon i kvalitet når det gjelder elektroteip, noen har bra lim som tåler en del ytre påkjenninger mens andre løsner bare du ser litt hardt på det. Jeg har ikke erfaring med biltema sin, vet at 3M har noen gode teiper. Det som er viktig er at du tar et godt lag med vulkteip på og strammer godt når du legger den på med 50% overlapp på teipen og noen cm etter avmantlingene på kabelen. Takk. Da skal jeg gjøre et forsøk på det. Det er to partier på ledning som er fikset. Alt fungerer utmerket, så nå var det å få beskyttet for vær og vind. Takk for hjelpen for all del. Ja så 3m hadde gode, og noe som het muligens scotch Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 4. april 2023 Del Skrevet 4. april 2023 stamkunde skrev (30 minutter siden): Takk. Da skal jeg gjøre et forsøk på det. Det er to partier på ledning som er fikset. Alt fungerer utmerket, så nå var det å få beskyttet for vær og vind. Takk for hjelpen for all del. Ja så 3m hadde gode, og noe som het muligens scotch Ja scotch har gode teiper med forskjellig elastitet, både 33+ og 88+ er gode teiper. Det som kjennetegner en god teip er at den beholder elastiteten selv om det er kaldt. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 5. april 2023 Forfatter Del Skrevet 5. april 2023 Powertrainer skrev (På 4.4.2023 den 15.54): Det er vulkteipen som er isolerende mot fukt. Isolasjonsteipen er bare som en ekstra mekanisk beskyttelse. Det er stor variasjon i kvalitet når det gjelder elektroteip, noen har bra lim som tåler en del ytre påkjenninger mens andre løsner bare du ser litt hardt på det. Jeg har ikke erfaring med biltema sin, vet at 3M har noen gode teiper. Det som er viktig er at du tar et godt lag med vulkteip på og strammer godt når du legger den på med 50% overlapp på teipen og noen cm etter avmantlingene på kabelen. Da har jeg surret rundt vulkteipen på ledningen som er blitt reparert, og det fungerte utmerket. Må kun finne isolasjonsteip jeg også ønsker å surre rundt for at det skal bli ekstra mekanisk beskyttelse. Takk. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 6. april 2023 Del Skrevet 6. april 2023 stamkunde skrev (12 timer siden): Da har jeg surret rundt vulkteipen på ledningen som er blitt reparert, og det fungerte utmerket. Må kun finne isolasjonsteip jeg også ønsker å surre rundt for at det skal bli ekstra mekanisk beskyttelse. Takk. Så bra👍. Godt at man kan være til hjelp. Vulkteip er genialt🙂 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå