Gå til innhold

Feminsmen som absolutt ondskap.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
frohmage skrev (13 timer siden):

Det kan godt hende, men er det ikke diskriminering av menn om man sier at de ikke skal kunne bli dømt for det samme?

Falske anklager er jo allerede straffbart, men det er sjelden jeg ser noen bli dømt for dette.

Menn og kvinner som voldtar bør etterforskes, og hvis bevisene holder straffes.

Menn og kvinner som leverer falsk anmeldelse om voldtekt bør etterforskes, og hvis bevisene holder straffes.

I praksis så blir etter alt å dømme de fleste voldtekter utført av menn. Hva gjelder offer er det litt mer «likestilling» men det er vel rimelig å si at det typiske offeret later til å være kvinne?

I utgangspunktet virker det rimelig at straffen for å prøve å få noen straffet ved å forklare seg falsk bør stå i forhold til dommen man prøver å påføre dem. Dvs hvis jeg forklarer meg falskt om et drap for å prøve å putte deg inn i 10 år så bør straffen min være en eller annen faktor multiplisert med 10 år?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo ikke feminismen dette gjelder.

Det er heller likestillingspolitikk og samfunnets utvikling i bla at begge kjønn kan jobbe og ha karriere…

Skal vi dra bakover i tid intellektuelt? For at einstøinger med hankjønn skal få dame? Kan ikke heller Einstøingen få seg asiatisk eller polsk dame?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hadde TS satt "ekstremisme" i tittelen i stedet for "feminisme", i det minste foran, som et adjektiv.

Og ikke minst droppet kvasiargument som "... svarene i tråden viser jo selvsagt at jeg har rett..." på motargument... All ekstremisme er det motsatte av fruktbart. Som altså tittelen her og dermed debattens utgangspunkt. Men kudos til alle som prøver å snu litt på det, finne nyanser og ikke minst sette fokus der det kanskje burde være.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (På 10.4.2023 den 23.06):

Selv med folk du kanskje ikke liker er det viktig å være intellektuelt ærlig når du er enig

Enig i hva? Hvis noen jeg ikke liker sier noe jeg er enig i så selvfølgelig er jeg intellektuelt ærlig fordi det har skjedd.

på samme måte det er viktig å i det minste vise respekt selv om det er uenighet,

Nei, respekt gjør man seg fortjent til, og hvis mine motdebatanter velger å grave seg ned for å beskytte hva de tror på så får de ikke min respekt.

Der må jeg nok dessverre si meg uenig om å demonisere feminismen i seg selv. Feminismen nå til dags har blitt infiltrert av Marxister

Karl Marx (eller Joseph Engels) nevnte kvinner spesielt, og han som oppfant termen feminisme var selv sosialist så det virker naturlig. Selvfølgelig hva som ble regnet som en rad-fem instilling på 70 tallet (kvinner undertrykket av menn for menns fordel) har blitt normen i dag så jeg vil si meg delvis enig i dette, men fremdeles fra terrorismen som suffragettene drev med til det nakne mannshatet som andre gen feminister kom med fritar ikke feminster av disse generasjonene fra fordømmelse. Det er bare en grusom idee til å begynne med.

På det verste er det en giftig dogma som skader om ikke ødelegger forhold mellom menn og kvinner. 

Denne påstanden må modifiserers til "På det verste er en giftig dogma som har ført til en kald krig mellom menn og kvinner", og når noen viser til at feminismen er skyld i denne kalde krigen så kommer alle "gode feminister" til forsvar for feminsmen og sier du kan ikke demonisere feminsmen på denne måten. At en ideologi som "ikke har gjort noen ting de siste 30 årene" fordi den har fått være i fred på universitetene.

Tabris skrev (På 11.4.2023 den 9.46):

Vil det være tiltak som inkluderer innskrenkning av hva kvinner får lov til å gjøre sett i forhold til hva de kan gjøre i dag?

Ganske enkelt NEI.

Gouldfan skrev (På 11.4.2023 den 9.44):

Falske anklagelser handler ofte om forsmådde kvinnfolk som har blitt jugd til og føler seg "lurt".

Dette er bare noe Du spekulerer i.

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar

Jeg har nå lest alle svarene i denne tråden, og er ... mmm.. betenkt. La oss si det slik. 

Kan trådstarter, for klarhets skyld definere feminisme? For jeg følger den fra store norske leksikon, og den sier: "Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler primært om kvinnefrigjøring, men også om frihet, likestilling og rettferdighet for alle."

Men i trådens tematikk så leser jeg kanskje noe annet mellom linjene? Jeg skjønner ikke hva feminisme er i denne tråden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
frohmage skrev (På 11.4.2023 den 10.01):

En politiker fra Vladimir Putins parti mener at feminisme må stemples som en ekstremistisk ideologi i Russland.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/BWmMEg/putin-politiker-vil-gjoere-feminisme-ulovlig

...morsomt å høre 'mannen' bakerst i rommet (Russlands propagandaapparat) -- som var en av dem som arrangerte mobben og antifeministisk propaganda i utgangspunktet -- rope ut sin faktiske intensjon.

"Hei, siden vi først er samlet her og har fanget personen dere totalt alene og uten min hjelp startet et fakkeltog mot, en av mine -- og deres -- verste fiender, hva om vi bare brenner henne?"

Påkrevdnavn skrev (34 minutter siden):

Jeg har nå lest alle svarene i denne tråden, og er ... mmm.. betenkt. La oss si det slik. 

Kan trådstarter, for klarhets skyld definere feminisme? For jeg følger den fra store norske leksikon, og den sier: "Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler primært om kvinnefrigjøring, men også om frihet, likestilling og rettferdighet for alle."

Men i trådens tematikk så leser jeg kanskje noe annet mellom linjene? Jeg skjønner ikke hva feminisme er i denne tråden. 

Vedkommende regner den ekstremt lille andelen ekstreme/radikale feminister -- mennesker best sammenlignbart med hvordan KKK representerer kristne konservative -- som den ekte feminismen, slik KKK er de ekte kristne med et lignende syn på kristne.

Det er åpenbart totalt absurd og fundert på misinformasjon fortært over lengre tid.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (23 minutter siden):

Vedkommende regner den ekstremt lille andelen ekstreme/radikale feminister -- mennesker best sammenlignbart med hvordan KKK representerer kristne konservative -- som den ekte feminismen, slik KKK er de ekte kristne med et lignende syn på kristne.

Det er åpenbart totalt absurd og fundert på misinformasjon fortært over lengre tid.

Aha, skjønner. 

Det er jo totalt uinteressant for meg å delta i den samtalen, men jeg ønsker trådstarter masse lykke til i "kjønnslidelses-OL" som de tydeligvis deltar i. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Red Frostraven skrev (32 minutter siden):

...morsomt å høre 'mannen' bakerst i rommet (Russlands propagandaapparat) -- som var en av dem som arrangerte mobben og antifeministisk propaganda i utgangspunktet -- rope ut sin faktiske intensjon.

"Hei, siden vi først er samlet her og har fanget personen dere totalt alene og uten min hjelp startet et fakkeltog mot, en av mine -- og deres -- verste fiender, hva om vi bare brenner henne?"

Mnja... Er det ikke mer slik at man forsøker påpeke det toneangivende? Hva for en karakteristikk man vil tilegne "de ekte feministene" er vel litt underordnet i det. Det kan jo fint være en bitteliten minoritet som er toneangivende. Kanskje den bittelille minoriteten eksempelvis får til det at selv der kvinner representerer 60% så vil de ha enda mer tilrettelegging (forskjellsbehandling) for at enda flere kvinner skal kunne være med. Slik som på universitetene. Da blir det jo en liten minoritet, man kan sikkert si at de ikke er representative engang, som likevel er toneangivende og derfor burde de vel ses på som relevante for gruppen de mener seg å representere.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Påkrevdnavn said:

Hahaha! Jeg har til gode å se en feminist som vil ha likestilling og rettferdighet for alle.
Feminisme i praksis handler om å sikre best mulige rettigheter til kvinner på bekostning av menns rettigheter og samfunnet som helhet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (52 minutter siden):

Hahaha! Jeg har til gode å se en feminist som vil ha likestilling og rettferdighet for alle.
Feminisme i praksis handler om å sikre best mulige rettigheter til kvinner på bekostning av menns rettigheter og samfunnet som helhet. 

Eh ok. Grunnløst argument basert på ? hva da, personlige antagelser ? 

Du må jo gjerne føle det du føler, betyr ikke at det er riktig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (52 minutter siden):

Det er også det jeg forbinder med ordet, dessverre. En selverklært feminist, syns jeg meget ofte er en som kun fokuserer på kvinnesiden av saken, og ikke nødvendigvis ren likestilling, selvom mange ønsker å lage et poeng av at:

"Er du feminist?"
"-Nei", "
"åja, så du er ikke for likestilling du da? "

Det betyr nødvendigvis ikke at det er sånn, men jeg tror mange har den samme følelsen og de samme inntrykkene som enten betyr at begrepet er for stort og omfattende, eller at veldig mange misforstår. Kanskje burde man hatt en annen betegnelse for folk som virkelig er for likestilling, om ikke annet fordi ordet feminist rett og slett kan være skadelig for likestillingskampen, da det forbindes med en litt ytterliggående holdning som kan virke polariserende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Påkrevdnavn skrev (2 timer siden):

Trådstarter forfekter det som etter min mening er en del synspunkter som jeg tror mange, om ikke de fleste vil regne som ekstreme, jeg vil tro svært få mennesker i Norge vil si seg enig i dem - eller har den samme oppfatningingen av virkeligheten. Bare tittelen "feminismen som absolutt ondskap" forteller jo litt om greia her, selv om den setningen også nesten bikker litt over i humor. Jeg synes egentlig det blir meningsløst å diskutere i en slik tråd, for man vil aldri komme noen vei eller lære mer uansett.

Så lykke til med svarene du får, sier jeg bare!

• Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 minutt siden):

"Er du medlem i LO?"

"Nei"

"Åja, vil du at samfunnet skal utbytte arbeiera?"

-k

Hentet mitt eksempel fra en serie på NrK der programlederen samlet en skoleklasse og tegnet en linje og ba de elevene som var "feminister" gå over linjen. Ytterst få gjorde det. Så gjorde hun samme greie der hun spurte hvem var for likestilling og da gikk nesten alle over linjen. 

https://tv.nrk.no/serie/f-ordet/sesong/1/episode/1/avspiller    5.48 ut i videoen. 

Hun sier også for disse elevene at feminisme betyr : like rettigheter, ansvar og muligheter for alle. 

Selv etter denne oppklaringen er mange forvirret, og det er tydelig at feminisme er et begrep som ikke er enkelt å klassifisere. 

Lenke til kommentar
knutinh skrev (15 minutter siden):

"Er du medlem i LO?"

"Nei"

"Åja, vil du at samfunnet skal utbytte arbeiera?"

-k

Feminisme er ikke en organisasjon.

'Å støtte arbeiderenes rett til rettferdig lønn, rettssikkerhet, og trygge arbeidsvilkår' kunne vært kalt et ord som 'arbeidist'.

'Er du arbeidist' er tilsvarende 'er du feminist'.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (26 minutter siden):

Trådstarter forfekter det som etter min mening er en del synspunkter som jeg tror mange, om ikke de fleste vil regne som ekstreme, jeg vil tro svært få mennesker i Norge vil si seg enig i dem - eller har den samme oppfatningingen av virkeligheten. Bare tittelen "feminismen som absolutt ondskap" forteller jo litt om greia her, selv om den setningen også nesten bikker litt over i humor. Jeg synes egentlig det blir meningsløst å diskutere i en slik tråd, for man vil aldri komme noen vei eller lære mer uansett.

Så lykke til med svarene du får, sier jeg bare!

Det er veldig sant. Jeg vet jo, innerst inne hva som egentlig menes. Og for all del, folk må jo få ytre det de mener. Jeg bare er ikke så fan at vi tar definerte ord, og snur meningen 100% rundt. 

Jeg blir alltid så nyskjerrig på tråder som dette, fordi det omhandler jo meg, som kvinne. Så blir man like skuffet hver gang for det bunner alltid i at det er kjipt at kvinner har fått rettigheter og meninger. 

Men som du sier, her kommer man aldri noe vei, og ikke vil man lære noe heller. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Jeg tror vi vet med sikkerhet at det er underrapportering av voldtekt og overgrep.

DU tror, statistikk i dette tilfellet er ubrukelig.

Gouldfan skrev (1 time siden):

Hvor mye falske anklagelser som blir stående er usikkert. Mulig det finnes statistikk.

Det finnes en statistikk, men som voldtektsstatistikken så er den også ubrukelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...