Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kvalitets forskjell på clutcher?


dan83

Anbefalte innlegg

Er det slik at en clutch er en clutch, eller vill kvaliteten varierer her også hos forskjellige bilmerker, modeller osv? Lest at clutchen til en diesel bil er mer "kraftig", siden den må tåle mer. Stemmer dette og kan man derfor regne med at en clutch til en diesel tåler mer "juling"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Clutch er ikke hyllevare, så man kjøper stort sett det settet som tilhører bil og motorkode. Dieselmotorer utsetter drivverket for mer dreiemoment, men clutchen sin evne til å overføre mye moment er ikke det jeg vil si avgjør hvor høy kvaliteten er.

Se etter et sett fra en anerkjent leverandør. Du trenger som oftest ikke å kjøpe OEM, om du vil spare litt penger.

Lenke til kommentar

Altså, jeg trenger ikke å skifte clutch, men var bare nysgjerrig på om feks cluten i en toyota, som er kjent for en viss pålitelighet og kvalitet, er bedre en clutchen i  ett annet bilmerke som kanskje er kjent for dårlige kvalitet!?

Endret av dan83
Lenke til kommentar
dan83 skrev (2 timer siden):

Altså, jeg trenger ikke å skifte clutch, men var bare nysgjerrig på om feks cluten i en toyota, som er kjent for en viss pålitelighet og kvalitet, er bedre en clutchen i  ett annet bilmerke som kanskje er kjent for dårlige kvalitet!?

Stort sett alle deler på en bil er levert av en underleverandør som har en avtale med bilmerket. 

Kjente merker som Sachs, LUK og Valeo osv. Det er selvfølgelig mulig for bilprodusenten selv å bestemme hvilken kvalitet de ønsker på sine vårer når de forhandler om pris. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...