Gå til innhold

Den hurtigst voksende pressgruppen=DE KRENKEDE


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

debattklovn skrev (21 minutter siden):

Hvilke bøker er blitt bannlyst? Kom med eksempler. Når det gjelder å fjerne statuer så er det lettkrenkede BLM-aktivister, dine meningsfeller, som gjør slikt

Her er et eksempel. Du sier at hvite kristne er de mest lettkrenkede. 
Otto Jespersen brente en bibel. Resultatet ble en oppgitt biskop som ikke satte pris på slikt. 
Hver gang SIAN brenner en koran fører det til opptøyer, hærverk og personskader. 
Forklar gjerne hvorfor hvite kristne som du påstår er lettkrenkede er så chill mens muslimene er så lettkrenkede. 

Jeg vil også informere deg om at du fremstår ganse useriøs. Personlig har jeg ikke mye tålmodighet igjen med deg med mindre du kommer med noe med substans. 

Her er 176 eksempler fra Florida.

https://pen.org/banned-books-florida/

Jeg har ikke mye til overs for Islam, så jeg er ikke uenig med deg der. For litt siden kom det dog et innlegg på NRK om at Forsvaret nedtoner kristne ritualer. Resultatet av dette? «Angrep på kristendommen», «snikislamisering», og ikke minst «det finnes ingen ateister i skyttergravene». Alt dette fordi man vil ivareta religionsfrihet.

At du synes jeg er useriøs lever jeg godt med. Du er notorisk for kun bruk av anekdotiske argumenter, og svært lite substans i innleggene dine. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mr.Duklain skrev (7 minutter siden):

Nøytralt som i at ordet "neger" kan brukes uten at det er negativt. Jeg kunne ha erstattet ordet med "handikappet", sosialist osv. Det hadde ikke gjort at disse ordene hadde vært negative. 

Hvit man som sier n-ordet i 2023 = ikke nøytralt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp
Felvinter skrev (41 minutter siden):

Det er noe helt annet enn å kalle et enkeltindivid for n-ordet. Dette skjønner du selv. Trenger ikke problematisere det mer enn det. 

Så du forstår altså at et ord kan både være positivt, nøytralt og negativt ladet, avhengig av kontekst ?

Lenke til kommentar
Felvinter skrev (1 minutt siden):

Hvit man som sier n-ordet i 2023 = ikke nøytralt. 

Her er vi nok uenige, jeg mener at det fortsatt handler om kontekst. Uansett hvordan vet du at jeg er hvit?  Jeg personlig synes det er litt cringe at man skriver n-ordet. Synes det er bedre at man skriver neger. Jeg mener at det er bedre at man uskadeliggjør ord enn at man forbyr dem eller kollektivt fjerner det fra et språks vokabular. Dette har blitt gjort med blant annet ordet homo.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 timer siden):

Uten å sympatisere med fyren i innslaget så virker det som han ble overrumplet over å bli stilt opp til konfrontasjon mot Jørgen Foss på TV-skjermen til tusenvis av tv-seere. Det han ytret på nett var ikke pent, men det var også en helt annen eksponering av Jørgen Foss, enn det han fyren fikk på TV. Et konsept det er vanskelig å trekke seg fra når konfrontasjonen først pådyttes med kameraer på flere kanter. Klart han bør få et ultimatum om å enten stå for sine uttalelser, eller trekke de og ta lærdom, men det er ikke det jeg prater om. Hadde jeg vært mora (som var med i innslaget) så hadde jeg vært dypt krenket over at sønnen min ble hengt ut på den måten. Hans 15 minutter i rampelyset - også ble det sånn. WTF!

Konseptet tror jeg stammer fra svensk TV der den svært så pågående programlederen Robert Achberg bokstavelig talt jaktet ned netthatere med alt fra biljakter, springing rundt huset til vedkommende og heseblesende konfrontasjoner med kamera opp i ansiktet når han fikk trengt folk opp i et hjørne. Nærmere konseptet gapestokk er vanskelig å komme i dagens samfunn.

Netthat bør helt klart konfronteres, men det må da gå an å finne bedre konsepter enn middelalderens gapestokk kringkastet over hele landet.

¨Hvordan tenkte du man skulle gjøre det, da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (46 minutter siden):

Her er 176 eksempler fra Florida.

https://pen.org/banned-books-florida/

Jeg har ikke mye til overs for Islam, så jeg er ikke uenig med deg der. For litt siden kom det dog et innlegg på NRK om at Forsvaret nedtoner kristne ritualer. Resultatet av dette? «Angrep på kristendommen», «snikislamisering», og ikke minst «det finnes ingen ateister i skyttergravene». Alt dette fordi man vil ivareta religionsfrihet.

At du synes jeg er useriøs lever jeg godt med. Du er notorisk for kun bruk av anekdotiske argumenter, og svært lite substans i innleggene dine. 

Ennå flere lettkrenkede konservative:

https://www.nbcnews.com/news/us-news/conservative-activists-want-ban-400-books-library-arent-even-shelves-rcna44026

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (13 minutter siden):

Nei, det er bare anekdotisk.

Ok, så med dine egne ord:

»Du er notorisk for kun bruk av anekdotiske argumenter, og svært lite substans i innleggene dine. »

»Så du kom med en påstand uten belegg?»

Sitat

Og dette kommentarfeltet er vel ålreit belegg. 

Rart, jeg kjenner hudfargen til bare en bruker her, og han er ikke hvit.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Kom igjen da - fantasien kan vel ikke være begrenset at det ikke lar seg gjøre å tenke ut flere måter selv?

Ikke jeg som sier man skal gjøre det på andre måter....  Så det der er din jobb.

Endret av Casey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (9 minutter siden):

Så du forstår altså at et ord kan både være positivt, nøytralt og negativt ladet, avhengig av kontekst ?

Å jada. Og som jeg sier: konteksten av hvit mann i vesten som sier n-ordet er 100% negativt ladet. Still deg opp på Karl Johan og  finn ut av det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (13 minutter siden):

Hvit man som sier n-ordet i 2023 = ikke nøytralt. 

For det første, hvor har du det fra at @Mr.Duklain er 1. mann og 2. hvit?

For det andre er det forskjell på meningen til avsender og hvordan du velger å lese det. WOKE handler i stor grad om å bevisst mistolke seg fram til krenkelser, for å bevisst provosere. Som om det ikke fantes viktigere saker i verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 minutt siden):

Ok, så med dine egne ord:

»Du er notorisk for kun bruk av anekdotiske argumenter, og svært lite substans i innleggene dine. »

Rart, jeg kjenner hudfargen til bare en bruker her, og han er ikke hvit.

-k

Jau, nå er det nå en gang forskjell på å bastant mene noe som faktuelt basert kun på anekdotiske «bevis». Hvis man lener seg på sin subjektive oppfatning må man kunne si det, og ikke selge det som fakta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

Hvilke bøker er blitt bannlyst? Kom med eksempler. Når det gjelder å fjerne statuer så er det lettkrenkede BLM-aktivister, dine meningsfeller, som gjør slikt

Her er et eksempel. Du sier at hvite kristne er de mest lettkrenkede. 
Otto Jespersen brente en bibel. Resultatet ble en oppgitt biskop som ikke satte pris på slikt. 
Hver gang SIAN brenner en koran fører det til opptøyer, hærverk og personskader. 
Forklar gjerne hvorfor hvite kristne som du påstår er lettkrenkede er så chill mens muslimene er så lettkrenkede. 

Jeg vil også informere deg om at du fremstår ganse useriøs. Personlig har jeg ikke mye tålmodighet igjen med deg med mindre du kommer med noe med substans. 

Flere lettkrenkede konservative kristne:

https://newrepublic.com/article/170920/conservative-book-bans-libraries-fighting-back

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 minutt siden):

For det første, hvor har du det fra at @Mr.Duklain er 1. mann og 2. hvit?

For det andre er det forskjell på meningen til avsender og hvordan du velger å lese det. WOKE handler i stor grad om å bevisst mistolke seg fram til krenkelser, for å bevisst provosere. Som om det ikke fantes viktigere saker i verden.

Hvis man uten ironi benytter begrepet woke har man vel datofestet seg selv rimelig bra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...