Gå til innhold

Strømforbruk ved gaming/ ikke gaming

diry72

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe et nytt skjermkort. Har vel et gammelt 1050 kort fra før, men vurderer som sagt å oppgradere til enten 1660 eller 3050. Spiller lite. Hva jeg lurer på er hvis jeg kjøper et 3050 kort, som bruker rundt 130 w ved spilling. Men hvor mye strøm vil den bruke ved nettsurfing og tilsvarende? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
34 minutes ago, diry72 said:

Vurderer å kjøpe et nytt skjermkort. Har vel et gammelt 1050 kort fra før, men vurderer som sagt å oppgradere til enten 1660 eller 3050. Spiller lite. Hva jeg lurer på er hvis jeg kjøper et 3050 kort, som bruker rundt 130 w ved spilling. Men hvor mye strøm vil den bruke ved nettsurfing og tilsvarende? 

Sitter med en 3070 i en av mine pcer og den drar 27-50w ved normal windows bruk.

Endret av ps5
Lenke til kommentar
ps5 skrev (12 minutter siden):

Sitter med en 3070 i en av mine pcer og den drar 27-50w ved normal windows bruk.

Det er lite, hvis det stemmer. Med en 1650 eller 1660, så vil da strømforbruket være enda mindre?

Lenke til kommentar
kremt skrev (24 minutter siden):

Verdt å huske at all strøm du bruker blir til varme (bortsett fra det viftene bruker). Så i store deler av året drar du nytte av denne spillvarmen ved at andre ovner kan bruke mindre strøm.

Strømmen viftene bruker blir nok også til slutt til varme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...