Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Koble til ekstra skjermer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en lenovo yoga slim 7 som jeg kjøpte sammen med en hub jeg ble anbefalt av Elkjøp (se link under). Jeg ønsker å koble til to eksterne skjermer, men jeg får ikke kontakt med skjermene gjennom huben, kun hvis jeg kobler en av dem direkte i PC-en. Jeg tok med pc og hub innom Elkjøp, og fikk dem til å se på det. I følge dem fungerte det da de testet på noen skjermer de hadde stående, men tok også en oppdatering av maskinen for sikkerhetsskyld. 
jeg har tidligere hatt noen relativt gamle skjermer, og brukt overgang fra vga til hdmi, så jeg tenkte at de muligens var utdaterte, og har nå kjøpt to nye Samsung skjermer, men har akkurat samme problem. 

Er det noen her som en ide om hva dom kan være feil?

https://www.elkjop.no/product/tjenester-og-tilbehor/kabler-og-kontakter/usb-hub/unisynk-10-port-usb-c-hub-sort/224065

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
onkel_jon skrev (22 minutter siden):

Har du prøvd å sette ned hz til 60? pcen takler nok høyere hz men ikke hub`en

Prøvde nå å endre inne på innstillingene på PC-en. Så at den sto på 59,94, men prøvde å bytte til 50 og 60, men det var akkurat samme resultat 🤔

Lenke til kommentar
Svein M skrev (30 minutter siden):

Så lenge Pc-en står på 60 Hz eller lavere så skal det virke.

Jeg regner med det er USB-C mellom PC og HUB. Og HDMI fra HUB til skjermer.

Ja, det stemmer!

regner med at det er riktig å sjekke/endre hz på skjermen via innstillinger på PC-en (når den står koblet i porten på PC-en vel og merke). Fant ikke noen omstilling for det på menyen på selve skjermen

Lenke til kommentar
Poelse skrev (1 minutt siden):

Ja, det stemmer!

regner med at det er riktig å sjekke/endre hz på skjermen via innstillinger på PC-en (når den står koblet i porten på PC-en vel og merke). Fant ikke noen omstilling for det på menyen på selve skjermen

Ja det er innstillingene du gjør på PC.

Lenke til kommentar

Jeg fant problemet. Latterlig enkelt, (og litt flaut) når jeg bare fant ut av det. 

jeg hadde kobla strøm, internett, lyd og no usb greier i huben, og huben i usbc kontakten som også brukes til lading på PC-en, og alt funka. 

men da jeg kobla skjermene i huben funka altså ikke de. Det som skulle til var bare å flytte huben til en annen usbc kontakt enn den med ladesymbol på……

tenkte aldri på å prøve det, siden alt det andre funka i den første kontakten..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...