Poelse Skrevet 27. mars 2023 Del Skrevet 27. mars 2023 Hei Jeg har en lenovo yoga slim 7 som jeg kjøpte sammen med en hub jeg ble anbefalt av Elkjøp (se link under). Jeg ønsker å koble til to eksterne skjermer, men jeg får ikke kontakt med skjermene gjennom huben, kun hvis jeg kobler en av dem direkte i PC-en. Jeg tok med pc og hub innom Elkjøp, og fikk dem til å se på det. I følge dem fungerte det da de testet på noen skjermer de hadde stående, men tok også en oppdatering av maskinen for sikkerhetsskyld. jeg har tidligere hatt noen relativt gamle skjermer, og brukt overgang fra vga til hdmi, så jeg tenkte at de muligens var utdaterte, og har nå kjøpt to nye Samsung skjermer, men har akkurat samme problem. Er det noen her som en ide om hva dom kan være feil? https://www.elkjop.no/product/tjenester-og-tilbehor/kabler-og-kontakter/usb-hub/unisynk-10-port-usb-c-hub-sort/224065 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 27. mars 2023 Del Skrevet 27. mars 2023 (endret) Er det to 1920x1080 skjermer så skal det virke på 60Hz. For skjermer med høyere oppløsning sier spec max 3840x2160 ved 30 Hz. Endret 27. mars 2023 av Svein M Lenke til kommentar
Poelse Skrevet 27. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2023 Det er to av disse. 75hz står det. Kan det være der feilen er? funker når jeg setter hdmi kontakten fra en skjerm rett i PC-en, men ikke når jeg setter den i huben https://www.komplettbedrift.no/product/1173808/skjerm/skjerm/skjermer/samsung-27-skjerm-27t354 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 27. mars 2023 Del Skrevet 27. mars 2023 26 minutes ago, Poelse said: Det er to av disse. 75hz står det. Kan det være der feilen er? funker når jeg setter hdmi kontakten fra en skjerm rett i PC-en, men ikke når jeg setter den i huben https://www.komplettbedrift.no/product/1173808/skjerm/skjerm/skjermer/samsung-27-skjerm-27t354 Har du prøvd å sette ned hz til 60? pcen takler nok høyere hz men ikke hub`en Lenke til kommentar
Poelse Skrevet 27. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2023 onkel_jon skrev (22 minutter siden): Har du prøvd å sette ned hz til 60? pcen takler nok høyere hz men ikke hub`en Prøvde nå å endre inne på innstillingene på PC-en. Så at den sto på 59,94, men prøvde å bytte til 50 og 60, men det var akkurat samme resultat 🤔 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 27. mars 2023 Del Skrevet 27. mars 2023 (endret) Så lenge Pc-en står på 60 Hz eller lavere så skal det virke. Jeg regner med det er USB-C mellom PC og HUB. Og HDMI fra HUB til skjermer. Endret 27. mars 2023 av Svein M Lenke til kommentar
Poelse Skrevet 27. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2023 Svein M skrev (30 minutter siden): Så lenge Pc-en står på 60 Hz eller lavere så skal det virke. Jeg regner med det er USB-C mellom PC og HUB. Og HDMI fra HUB til skjermer. Ja, det stemmer! regner med at det er riktig å sjekke/endre hz på skjermen via innstillinger på PC-en (når den står koblet i porten på PC-en vel og merke). Fant ikke noen omstilling for det på menyen på selve skjermen Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 27. mars 2023 Del Skrevet 27. mars 2023 Poelse skrev (1 minutt siden): Ja, det stemmer! regner med at det er riktig å sjekke/endre hz på skjermen via innstillinger på PC-en (når den står koblet i porten på PC-en vel og merke). Fant ikke noen omstilling for det på menyen på selve skjermen Ja det er innstillingene du gjør på PC. Lenke til kommentar
Poelse Skrevet 31. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2023 Jeg fant problemet. Latterlig enkelt, (og litt flaut) når jeg bare fant ut av det. jeg hadde kobla strøm, internett, lyd og no usb greier i huben, og huben i usbc kontakten som også brukes til lading på PC-en, og alt funka. men da jeg kobla skjermene i huben funka altså ikke de. Det som skulle til var bare å flytte huben til en annen usbc kontakt enn den med ladesymbol på…… tenkte aldri på å prøve det, siden alt det andre funka i den første kontakten.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå