Spillredaksjonen Skrevet 26. mars 2023 Del Skrevet 26. mars 2023 Dette var ikkje så mykje å rope hurra for Grafikkgimmicken har funne vegen til Elden Ring. Strålesporing myrdar biletefrekvensen, og gjer forholdsvis lite ut av seg. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. mars 2023 Del Skrevet 26. mars 2023 Ray tracing er en av de minst imponerende spill teknologiene ever. I moderne spill ser jeg nesten ikke noe forskjell. Eneste stedet Ray tracing ser ut til å ha noe for seg er når de bruker det på 25 år gamle spill. Da har det stor effekt. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 26. mars 2023 Del Skrevet 26. mars 2023 Syntes witcher 3 så mye bedre ut med RayTracing. Men bortsett fra det så har det ikke imponert så mange andre steder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 26. mars 2023 Del Skrevet 26. mars 2023 Merker det godt på Metro Exodus Enhanced Edition hvertfall Lenke til kommentar
Iki Skrevet 26. mars 2023 Del Skrevet 26. mars 2023 Gunfreak skrev: Ray tracing er en av de minst imponerende spill teknologiene ever. I moderne spill ser jeg nesten ikke noe forskjell. Eneste stedet Ray tracing ser ut til å ha noe for seg er når de bruker det på 25 år gamle spill. Da har det stor effekt. Avhenger av implementering og utgangspunkt. Eldre spill bruker ofte path tracing, da dem krever mindre ressurser, noe som gir bedre effekt. Der har man også vanligvis dårligere lys fra starten av. I nye spill er det så mange lyskilder bakt inn at man kun ser forskjell på refleksjoner. Men nå kommer cyberpunk snart med path traced oppdateringen sin, og da ser man faktisk en grei forskjell. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 26. mars 2023 Del Skrevet 26. mars 2023 Det er mange variabler for god ray tracing, og som nevnt over har ray tracing i moderne spill mange kompromisser. Ray tracing vil være en skikkelig game changer, men teknologien er ikke der enda. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 26. mars 2023 Del Skrevet 26. mars 2023 (endret) Iki skrev (1 time siden): Gunfreak skrev (3 timer siden): Ray tracing er en av de minst imponerende spill teknologiene ever. I moderne spill ser jeg nesten ikke noe forskjell. Eneste stedet Ray tracing ser ut til å ha noe for seg er når de bruker det på 25 år gamle spill. Da har det stor effekt. Avhenger av implementering og utgangspunkt. Eldre spill bruker ofte path tracing, da dem krever mindre ressurser, noe som gir bedre effekt. Der har man også vanligvis dårligere lys fra starten av. I nye spill er det så mange lyskilder bakt inn at man kun ser forskjell på refleksjoner. Men nå kommer cyberpunk snart med path traced oppdateringen sin, og da ser man faktisk en grei forskjell. Ray-traced global illumination utgjør også en klar forbedring i nye spill mtp en generelt mye mer realistisk lyssettning. Hvis ikke hadde heller ikke path-tracing gjort mye utover refleksjoner i nye spill. Digtal foundry sine videoer av CP2077, Dying Light 2 og METRO Exodus enhanced edition viser dette ganske greit. Men det er alltids dem som ikke har øye for slike ting i det hele tatt. Endret 26. mars 2023 av MistaPi Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 26. mars 2023 Del Skrevet 26. mars 2023 Den kalde sannhet er at de fleste slår av RT uansett hvilken rig de har . Særlig konsollporter er dårlig optimalisert fra før av og sliter med ytelseproblemer . Når det handler mellom gimmick og en fin spillopplevelse , er valget enkelt. Lenke til kommentar
WigNut Skrevet 27. mars 2023 Del Skrevet 27. mars 2023 Kommer ann på spillet når det kommer til RT. Jeg var ikke now særlig for det når det kom. Men som med alt annet. Ting tar tid for å modne. Dying light 2 var mitt første møte med RT. Og ble regelrett skuffet... Litt sånn.. Thats it? Holder nå på å tygge meg igjenom Hogwarth. Der ser jeg tydelig forskjell med RT on eller off. Og der for meg er RT on et must. Uten så er spillet grått og kjedelig. Cyberpunk er da neste på listen også får vi se der da Men jeg kan forstå de som sier RT suger og de som sier det motsatte. Sånn jeg ser det så kommer det HELT ann på spillet og hvordan det har blitt implimitert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå