AndersT2 Skrevet 25. mars 2023 Del Skrevet 25. mars 2023 (endret) Har en gammel NAS som jeg ikke har brukt på evigheter, er vel 2-3 år siden sist jeg brukte den. Fikk problemer med SSL sertifikat for å komme inn i styresystemet på den, og fikk det til med å laste ned en gammel versjon av Firefox. Men jeg greier ikke å huske hvordan jeg kommer til selve filene via Windows Utforskeren, og finner ikke noe guide på nettet heller som ikke har det nyeste OSet for de. Min har RAIDiator 4.2.31 som er siste som den støtter. (Selve NASen er kjøpt i 2012 eller tidligere tror jeg. Tenkte å få hentet ut filene, så kan jeg kvitte meg med hele NASen, hvis jeg ikke får oppgradert den til nyeste (Som vil slette alle filer, så må ha de ut først). Under nettverk i Windows Utforskeren så kommer den opp som Lagring, og ikke som Datamaskin som min Synology NAS gjør Noen som har tips? Endret 25. mars 2023 av AndersT2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mars 2023 Del Skrevet 25. mars 2023 (endret) Skriv inn IP-en direkte under explorer. Eks: \\192.168.1.12 Er den virkelig gammel må du kanskje skru på støtte for SMB1.0/CIFS i Windows. Endret 25. mars 2023 av sedsberg Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2023 sedsberg skrev (14 minutter siden): Skriv inn IP-en direkte under explorer. Eks: \\192.168.1.12 Er den virkelig gammel må du kanskje skru på støtte for SMB1.0/CIFS i Windows. Takk det funket. Noe problem å la den SMB1 innstillingen bli stående på, med tanke på sikkerhet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mars 2023 Del Skrevet 25. mars 2023 Vil tro det ikke har så mye å si på et lokalt hjemmenettverk. Er vel en Automatic removal du kan skru på også tror jeg. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 25. mars 2023 Del Skrevet 25. mars 2023 AndersT2 skrev (22 minutter siden): Noe problem å la den SMB1 innstillingen bli stående på, med tanke på sikkerhet? Hvis du ikke har behov for det, ville jeg skrudd det av. Det er flere sikkerhetshull i SMB1... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2023 Takk, da fjerner jeg den igjen. Gikk inn via en annen PC, som har oppgradert til Win10 fra Window 8, og der var det allerede på. Var lettere å bruke den til å overføre filene enn den jeg vanligvis bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå