Gå til innhold

Hurtiglading av iPhone 14 Pro Max

Anbefalte innlegg

Jeg prøver og sette meg inn i dette med hurtiglading og selv om dette i utgangspunktet ikke er rocket science så er det faktisk ikke så enkelt som mange tror. 

Her er problemstillingen min:

Jeg har en iPhone 14 Pro Max som skal takle 27W (peak) ladestrøm. Jeg har testet med både orginale USB-C PD (Power delivery) kabler koblet til både 165W Power Adapter og 96W orginal Apple lader. Jeg testet senest i dag hvor gjenstående strøm på telefonen var 32%. 

Når jeg leser av strømmen som trekkes under lading så får jeg 9V og rundt 2 ampere som maks. Målt over ca. 5 minutter. Det betyr ca. 18W. Den gikk aldri over 18ish watt på de 5 minuttene jeg sjekket. 

Et annet problem jeg har, er at jeg kan ikke finne noe som helst sted hvor mye Apple sin orginale USB-C til lightning kabel er ratet for med tanke på watt. Det står bare at den kan brukes med alle laderene til apple etc. 

Merkelig at en kabel laget med Apple sine verifiseringer (MFI) ikke sier noe som helst om noe så vesentlig som mengden watt dem er ratet for. Spesielt siden alle kabler som dette må være ratet med tanke på chip'en som sitter i kabelen som skal fortelle telefon og lader hvor mye strøm den tåler. 

Men jeg har letet over alt og jeg har til og med sendt mail til Apple support. Apple support har ikke svart meg, men Eplehuset har svart meg og skriver rett og slett at heller ikke dem vet hva disse kablene er ratet for. 

For hvis denne kabelen ikke er ratet for mer enn maks 20W feks. så forklarer det hvorfor jeg ikke kan lade telefonen fortere. Hvis kabelen faktisk ER ratet for 27W (eller mer) så er det jo noe annet galt. 

Noen her som vet?

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
  • Bjerknez endret tittelen til Hurtiglading av iPhone 14 Pro Max
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...