Gå til innhold

Win xp instalasjon

Cloud

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å få instalert win xp pro.

Når jeg får lagt over disken til pc å den restarter får å full føre instalasjonen, restater den også booter den fra cd. Så kommer det samme instalasjonen som første gang.. Vil du instalere win xp bla bla bla.. Trykker da ja og ber den en gang til om å legge inn win på nytt på den samme partisjonen som istad.. Da sier den at det ligger en win verson der fra før av og er du sikker på at du vil instalere det her.... Uansett, jeg legger inn cd`en å restarter pc.. Da kommer Vil du instalere win xp trykk...

Noen som vet hva som kan være galt?

Og nei, bruker ikke kopiert cd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har gjort det, når pc restarter begynner den på å boote fra disken...

Skal jeg ta ut cd, eller fjerne cd rom fra boot devices?

Nei, la XPèn gjøre seg ferdig med installasjonen..

Tar ca. 30min. tid

Jeg vet dette, men instalasjonen kommer ikke så langt.. Når pc restarter for å fortsette instalasjonen håper den inn på cd igjen for å begynne på nytt..

Lenke til kommentar
Har du laget partisjon(er) og formatert disken din ?

Har en 40 giB som er delt opp til 4,9 GB og resten på en annen..

Xp prøver jeg å legge inn på 4,9GB partisjonen..

Edit: Har selfølgelig formatert disken også..

Endret av Cloud
Lenke til kommentar
Forsøk å slette alle partisjoner først og opprett deretter nye... Koble ev. i fra gamle/andre disker som står som prim. slaver og eller sec. master/slaver...

Er du sikker på at dette vil hjelpe??

Har ca 20GB med musikk på den partisjonen som jeg gjærne IKKE vil miste..

Lenke til kommentar
Disse 20GB burde du uansett ta en backup av... Og nei, er på ingen måte sikker på at det vil virke, men om du har en tom disk som XP selv partisjonerer/formaterer skal det ikke være mulig å få beskjed om at OS allerede finnes...

Dette er etter at jeg har prøv å følge instalasjonen på nytt..

Men når jeg formaterer kommer den opp som blank og første delen av instalasjonen går som normalt..

Lenke til kommentar
Du har vel ikke glemt og gjøre c:disken activ da ?????? men jeg syntes at 4.9 gb til c:disk er i det minste laget da, jeg kjører med 15 gb til c:disk da er det litt og gå på..

Gjøre C: disken aktiv? Hvordan gjøres dette?

Hva vil den si at den er "aktiv"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...