Antikristian Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har slettet noen bilder jeg vil ha tilbake. Hvilket program trenger jeg? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Du sier ikke hvor de er slettet? Hvis det er på harddisken, bruker du Papirkurven og gjenopprettingsfunksjonen der. Hvis det gjelder et minnekort, må du skaffe programvare for å gjenopprette filene, feks. her: http://63.141.194.5/dir/index.html Lenke til kommentar
Antikristian Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Det er slette fra kameraet. Altså minnebrikka. Men den må fremstå som en stasjon for at de programmene jeg har sett på skal fungere. Hvordan får jeg til det da? Endret 13. januar 2004 av Antikristian Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Det mest fornuftige er å bruke en kortleser. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Det mest fornuftige er å bruke en kortleser. Ikke bare en ren kortleser, men en kortleser/skriver vel? Må ha muligheten til å skrive på kortet... de billigste kortleserne har ikke mulighet til det. Men bruker du en kortleser, kommer minnebrikken opp som en egen harddisk, og du kan, i teorien ihverfall, bruke ett vanlig undelete/unformat program beregnet på harddisker og disketter. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Det mest fornuftige er å bruke en kortleser. Ikke bare en ren kortleser, men en kortleser/skriver vel? Må ha muligheten til å skrive på kortet... de billigste kortleserne har ikke mulighet til det. Tror ikke det er nødvendig med kort-skriver. Et program jeg brukte, kopierte bare et "image" av brikken inn til harddisken. For så å hente ut bilder derifra. Fungerte veldig bra. Lenke til kommentar
Antikristian Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Men finnes det noe som kan gjøre kameraet til en stasjon? Jeg har vært borti andre kameraer hvor det skjer. Finnes det noe software eller er det opp til hver kameramodell? Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Det er opp til hver kameramodell. Det er ganske vanlig at man kan velge to forskjellige modus, der den ene er som ekstern disk. Lenke til kommentar
Antikristian Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Hvor velger man det? I software eller kamera... Lenke til kommentar
tomhar Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Hadde samme problemet etter nyttårsfesten. Formaterte minnebrikken på kameraet og der satt jeg. En halv dag på nettet og jeg fant et program som kanskje kan være til hjelp. Zero Assumption Digital Image Recovery. Verdt å prøve. Prøveversjonen redda ihvertfall mine bilder. Lenke til kommentar
alexrune Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hadde et mmc-kort på 128MB som hadde gått fulstendig i lås. Kunne ikke finne et eneste bilde på hverken pc eller kamera. Mest sansynlig fordi det var proppfult. Lastet ned Zero Assumption Digital Image Recovery, og vips nå er det i gan og har funnet....skal vi se...37 bilder og har scanne 31% av kortet. Verdt og anbefale til andre.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå