sdf123 Skrevet 20. mars 2023 Del Skrevet 20. mars 2023 Hei, Jeg har et eldre DV kamera med firewire tilkobling, som jeg ønsker å få overført noe DV kasetter fra. Jeg har denne https://www.elkjop.no/product/pc-datautstyr-og-kontor/pc/barbar-pc/lenovo-yoga-slim-7-pro-r7h16512-14-barbar-pc/304563?context=bedrift laptopen. Det står at den har: Tilkobling: - 2 stk. vendbare USB-C 3.2 Gen2-porter med Power Delivery 3.0 og DisplayPort 1.4-støtte - 1 stk. full-size USB-A 3.2 Gen1-port Kan jeg med hjelp av noen overganger få koblet meg på her? Eventuelt ved bruk av docking? Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 20. mars 2023 Del Skrevet 20. mars 2023 Nei ikke som jeg vet om, det finnes thunderbolt til firewire adapter men ikke usb til firewire og den laptopen støtter ikke thunderbolt. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 20. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2023 Kan jeg ved hjelp av en ekstern komponent få til å koble til firewire? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21. mars 2023 Del Skrevet 21. mars 2023 Det er ikke mulig til USB. En må ha en PC/Mac med firewire eller thunderbolt. For en stasjonær PC kan det være mulig å sette inn firewire-kort internt om der er ledige PCIe spor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå