Gå til innhold

Nettbrett til 10-åring, tips?

fleur

Anbefalte innlegg

Har en datter som idag har mobil hvor hun laster ned alle mulige apper og dilldall. Spesielt går det mye i Youtube, Roblox og film + masse andre spill. Hun har et eldre nettbrett som er utrolig tregt og vi vurderer å kjøpe et nytt som har litt ytelse, men jeg har ikke greie på nettbrett. Hun vll helst ha iPad, men vi har aldri hatt et Apple-produkt i huset så der har jeg iallefall ikke peiling. Grunnen til at hun vil ha iPad er fordi hun snakker om en digital penn man kan tegne med på et program som heter Procreate. Det har vennene hennes og det har hun veldig lyst på. I tillegg har mange av de facetime, og det får man vel ikke på Andoid? 

Så er det noen som har tips til hva slags nettbrett vi evt. kan kjøpe? Ikke dyrere enn 5000.- kr. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

For de fleste er iPad det beste valget. Den dekker behovene til din datter,  og er sikret både operativsystem- og sikkerhetsoppdateringer i mange år. 

Lenke til kommentar

Nettbrettet jeg linket til er til 1000 Kr rabatt, så man får det vesentlig billigere. Går man for andre modeller så trenger man Apple Pencil 2 som koster 500 kr ekstra i forhold til Apple Pencil 1.

Med dette tilbudet får en Apple iPad med kraftig ytelse som varer med Apple Pencil 1 til ca 5000.

Jeg ville nok bestilt et cover også. De er noe billigere fra AliExpress. Koster 499,- på NetOnNet.

https://www.aliexpress.com/w/wholesale-apple-9th-gen-10.2-cover.html

Endret av vidor
Lenke til kommentar
vidor skrev (1 minutt siden):

Nettbrettet jeg linket til er til 1000 Kr rabatt, så man får det vesentlig billigere. Går man for andre modeller så trenger man Apple Pencil 2 som koster 500 kr ekstra i forhold til Apple Pencil 1.

Med dette tilbudet få en Apple iPad med kraftig ytelse som varer med Apple Pencil 1 til ca 5000.

Jeg ville nok bestilt et cover også. De er noe billigere fra AliExpress. Koster 499,- på NetOnNet.

https://www.aliexpress.com/w/wholesale-apple-9th-gen-10.2-cover.html

Takk :)  men hva er forskjellene på disse Apple pencilene? hvordan fungerer de egentlig? 

Lenke til kommentar

For Apple er det enten:

Apple iPad 10.2" 64GB 2021 (9th Generation) 

Best pris på Apple iPad 10.2" 64GB 2021 (9th Generation) Nettbrett - Sammenlign priser hos Prisjakt

og Apple Pencil (1 generasjon)

eller

Best pris på Apple iPad 10.9" 64GB 2022 (10th Generation) Nettbrett - Sammenlign priser hos Prisjakt

og Apple Pencil (2 generasjon)

For Samsung så er rimeligste med støtte for penn:

Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2022) (her må en ikke forveksle det med 2020 utgaven)

(SM-P613 og SM-P619 er modell betegnelsene for 2022)

Best pris på Samsung Galaxy Tab S6 Lite 10.4 SM-P613 64GB Nettbrett - Sammenlign priser hos Prisjakt

Der følger pennen med i prisen (Samsung S-pen).

Her er en omtale: Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2022 Review: A Better New Edition? (mynexttablet.com)

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Greia er at iPad er litt dyrere enn de billigste Androidbrettene. Men så er kvaliteten til de grader høyere også. Skal du ha et Androidbrett med like høy ytelse som en iPad, så må du faktisk skikkelig opp i pris. Ofte høyere pris enn for en iPad.

Je ville satset på en av de billigere iPadene som holder i mange år fremover og kommer til å yte bedre enn alle de rimeligere Androidbrettene. Og jeg snakker av erfaring.

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (10 minutter siden):

Greia er at iPad er litt dyrere enn de billigste Androidbrettene. Men så er kvaliteten til de grader høyere også. Skal du ha et Androidbrett med like høy ytelse som en iPad, så må du faktisk skikkelig opp i pris. Ofte høyere pris enn for en iPad.

Je ville satset på en av de billigere iPadene som holder i mange år fremover og kommer til å yte bedre enn alle de rimeligere Androidbrettene. Og jeg snakker av erfaring.

Ja det endte på den generation 9 iPaden som ble tipset om lenger opp her 😀

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...