b-real Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Jeg har ENDELIG fått tilbake mitt "kjære" GF2mx400kort, og skulle til å boote opp, men da ville ikke HDD starte. BIOS fan ingenting på primary.ide kabelen der HDD ligger. Så jeg satt HDD som slave-drive, og da bootet pc'en uten noe som helst problem. Noen som har hat samme erfaringer eller ei løsning på hvorfor HDD ikke vil boote som master Slave? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Du har ikke en cd-rom på samme IDE-kabelen som står som master? Er det KUN en HD på den kabelen? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: John_^ skrev (2002-03-09 19:41):Du har ikke en cd-rom på samme IDE-kabelen som står som master?Er det KUN en HD på den kabelen? Seff har jeg HDD på en kabel alene. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Har du en disk på IDE kanalen er det noe harddisker som er veldig følsome for jumpersettingen på harddisken. F eks. WD Singel disk=ingen jumpere, Master... osv. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: pkalle skrev (2002-03-09 22:07):Har du en disk på IDE kanalen er det noe harddisker som er veldig følsome for jumpersettingen på harddisken. F eks. WD Singel disk=ingen jumpere, Master... osv. Ja HDD er noen følsomme dyr gitt :smile: Hm...kanskje prøve uten noen jumpere...kanskje det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå