Gå til innhold

Nad 320bee og gale 3040

Anbefalte innlegg

har tenkt å kjøpe dette.

http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=...duct=nadc320bee

http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=...roduct=gale3040

Vil dette passe bra sammen?

Noen som har bedre forslag?

Har ikke tenkt å gå stort over 5000,-

Og hvordan er det med innkjøring av anlegget, hvor lenge skal det kjøres inn, med hvilken musikk og hvor høyt(skal dette gå i hakk høyere og høyere?)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt mye bra om lyden i Gale-høytalerne, og vurderte dem faktisk selv en stund. Dette slo jeg fort fra meg da jeg tok en tur til Hi-fi Klubben og fikk se de med egne øyne. Utseende betyr jo litt det også, i hvert fall i min bok, og her har ikke Gale mye å stille opp med synes jeg. På bilder ser de Ok ut, men i virkeligheten er de utrolig små og puslete til å være gulvhøytalere...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også Gale 3040 for et halvt år siden, men har aldri hatt forsterker for å høre de ut (en gammel jvc med en sprengt kanal).

Jeg skal nå kjøpe ny forsterker, og vet ikke helt hvilken jeg skal velge.

Står mellom NAD320BEE, Denon PMA-655 og en mindre Denon m/ 5 kanaler til under 2000, denne står ikke i noen kataloger, men hifiklubben har begynt å selge den. Noen som vet om link til mer info om denne ? Finner ikke noe på denon.com ...

Skulle gjerne kjøpt Cambridge A500 i stedet, men det å ikke kunne styre inngangsvalg med fjernkontrollen er et for stort drawback i mine øyne.

Det jeg lurer på er om jeg vil merke noen særlig forskjell i lyden på de to Denonforsterkerne ? Når vil man evt. høre dette, ved høyt volum ? Slik jeg har forstått det gir NAD'en helt eksepsjonell lyd, med PMA-655 et lite stykke bak ?

Jeg har mer lyst til å kjøpe PMA-655 enn NAD320, da jeg synes NAD ser litt gammeldags og kjip ut, og jeg ikke akkurat får noen a-ha opplevelse når jeg hører den hos en bekjent med b&w 602 høyttalere...

Hvordan regnes NAD'en mot PMA-655 ?

På forhand takk !

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte også Gale 3040 for et halvt år siden, men har aldri hatt forsterker for å høre de ut (en gammel jvc med en sprengt kanal).

Står mellom NAD320BEE, Denon PMA-655 og en mindre Denon m/ 5 kanaler til under 2000, denne står ikke i noen kataloger, men hifiklubben har begynt å selge den. Noen som vet om link til mer info om denne ? Finner ikke noe på denon.com ...

Skulle gjerne kjøpt Cambridge A500 i stedet, men det å ikke kunne styre inngangsvalg med fjernkontrollen er et for stort drawback i mine øyne.

Det jeg lurer på er om jeg vil merke noen særlig forskjell i lyden på de to Denonforsterkerne ? Når vil man evt. høre dette, ved høyt volum ? Slik jeg har forstått det gir NAD'en helt eksepsjonell lyd, med PMA-655 et lite stykke bak ?

Jeg har mer lyst til å kjøpe PMA-655 enn NAD320, da jeg synes NAD ser litt gammeldags og kjip ut, og jeg ikke akkurat får noen a-ha opplevelse når jeg hører den hos en bekjent med b&w 602 høyttalere...

På forhand takk !

NAD C320BEE all the way. Du skal lete lenge før du finner en så bra stereoforsterker til den prisen.

Lenke til kommentar

Jeg har Gale 3020 høyttaler som bak kanaler og Gale 3050C som senterhøyttaler og jeg må si jeg er veldig fornøyd med de, de er tunge og med god bygg kvalitet og låter mye bedre en eltax osv. de har en diskant og bass\melomtone som henger sømløst samen. Jeg har ikke hørt Gale 3040 høyttalerene enda men de har samme diskant og bass\melleomtone som 3020 så de kan umulig låte dårligere.

Lenke til kommentar

På forhand takk !

NAD C320BEE all the way. Du skal lete lenge før du finner en så bra stereoforsterker til den prisen.

Ja jeg skjønner at det visst er Nad320bee som gjelder, men jeg føler meg litt lite lur hvis jeg bruker 3000 av mine kjærkomne 16000 studielånkroner på et stereoforsterker, når alt av dvd'er og dataspill bruker surround...

Tenkte kanskje det var greiere å kjøpe en surroundforsterker til rundt 3000, som jeg senere kunne kjøpe satelitter,senter og subwoofer til...

Jeg bruker uansett en Denver cdspiller, så vet ikke om jeg hører forskjellen i lydkvalitet på NAD kontra noe annet uansett :)

Men er det noen som har sett denne lille Denonforsterkeren jeg snakket om i tidligere melding ?

Lenke til kommentar
Ja jeg skjønner at det visst er Nad320bee som gjelder, men jeg føler meg litt lite lur hvis jeg bruker 3000 av mine kjærkomne 16000 studielånkroner på et stereoforsterker, når alt av dvd'er og dataspill bruker surround...

Tenkte kanskje det var greiere å kjøpe en surroundforsterker til rundt 3000, som jeg senere kunne kjøpe satelitter,senter og subwoofer til...

Jeg bruker uansett en Denver cdspiller, så vet ikke om jeg hører forskjellen i lydkvalitet på NAD kontra noe annet uansett :)

Men er det noen som har sett denne lille Denonforsterkeren jeg snakket om i tidligere melding ?

Stereoforsterker vs surroundreciever er en prioriteringssak. Musikk høres mye bedre ut på en stereoforsterker vs en billig surroundforsterker. Det kommer selvfølgelig også ann på singnalkilden. Eldre og billigere dvd-spillere høres ofte ganske bedritne ut når du spiller musikk, men de kommer seg. En dvd spiller til 2-3000 kan ikke måle seg med en cd spiller til samme prisen.

Lenke til kommentar

Enig med Petterman her, man får ikke god lyd i 6 kanaler for 3000,- Dessuten går det jo helt fint å se film i 2 kanaler (mye bedre enn å høre musikk i et crappy surround annlegg).

NAD forsterkeren har pre-out også, så du kan koble til en rimelig sub, da skulle det fungere vel så bra til film/spill som et hvilket som helst lavbudsjett 5.1 annlegg.

Den kan også drive et par fronthøyttalere hvis du kjøper en billig surround-reciever senere (det er jo i front man vil ha mest power, da holder det med noe som gir 6x20W til resten).

Lenke til kommentar

tja nå som jeg har vert nede på hifiklubben og fikk se hvor utrolig små gale høytalerne var så bestemte jeg meg for at jeg går opp til proson r62mk2 istede, de hadde uansett ikke nad forsterkeren på lager så jeg drøyer anlegg kjøpingen litt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Urk, kjøpte Cambridge A300 her om dagen, og ble litt skuffet.

For det første kan jeg omtrent ikke høre den dypeste bassen i det hele tatt på f.eks. Bjørk - Hunter, for det andre viste det seg at den ikke har integrert phonoforsterker, så da må jeg punge ut med en tusing ekstra for det, og kunne like gjerne kjøpt Denon Pma-655.

Fillern.

Lenke til kommentar

Saft-is:

Har ikke Hi-Fi klubben 14 dagers returrett? Slik at man kan få prøvd ut det man har kjøpt og se om man blir fornøyd ? Ikke fornøyd, bare å levere tilbake !

Dette praktiserte jeg senest i september i fjor, men kan jo være de har nye regler etter nyttår ? Kan jo ringe og høre med dem uansett !

Lenke til kommentar
Saft-is:

Har ikke Hi-Fi klubben 14 dagers returrett? Slik at man kan få prøvd ut det man har kjøpt og se om man blir fornøyd ? Ikke fornøyd, bare å levere tilbake !

Dette praktiserte jeg senest i september i fjor, men kan jo være de har nye regler etter nyttår ? Kan jo ringe og høre med dem uansett !

Nei, de har 1 ukes retur, så fremt produktet fremstår som nytt. I mitt tilfelle var det to ørsmå merker der hvor cd-spilleren hadde stått oppå, og det var gått 10 dager siden kjøpet, men de tok den inn mot 10% avslag, som jeg synes var sporty nok gjort. Det er jo betryggende å vite at de ikke selger noe brukt som nytt til meg en annen gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...